جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون کاروانها در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون و مداحان کاروانهای اعزامی به کربلا در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق رسالت روحانيون را بيان معارف و مسائل اخلاقي و شرعي عنوان كرد و افزود: اين سفر فرصت مناسبي است كه با جديت تلاش و اخلاص، نيازهاي فكري و معنوي زائرين بيان شود.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين بهجتي، مسئول بعثه مقام معظم رهبري در كربلا گفت: نبايد در اين فرصت كوتاه، زائران را خسته كرد و بايد به نحوي مديريت شوند كه بهترين وقت آن ها در حرم گذرانده شود.
وي با اشاره به روايتي از امام علي افزود: طبق اين روايت صدق، امانتداري، وفاي به عهد، صله رحم، ترحم به ضعفا، نيكي، حسن خلق و بردباري از جمله ويژگي هاي مومن است.
مسئول بعثه مقام معظم رهبري در كربلا عنوان كرد: وظيفه ما در اين سفر، آموزش زائران است، نحوه اخلاق و رفتار زادر، نماز، غسل و حتي سلام كردن زائران نيز بايد مورد توجه روحانيون باشد و اگر مشكلي دارند، تصحيح كنيم.
در ادامه اين جلسه حجت الاسلام رحيمي، رابط بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به مسئله ارزشيابي روحانيون كاروان ها گفت: اهميت سفر، آداب و اهداف سفر، اسرار زيارت و معرفت افزايي و ايجاد نشاط روحي به زائران از وظايف روحانيون است.
وي افزود: به نيازهاي ديني و فرهنگي زائران پاسخ دهيم و سخنانمان را با طرح سوالات مختلف براي زائران جذاب تر كنيم و با آنها دوست شويم.
همچنين در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين عسكري، مسئول فرهنگي بعثه نيز جزئيات برنامه هاي بعثه در كربلا را تشريح كرد.
در پايان اين جلسه نيز روحانيون و مداحان كاروان ها، نقطه نظرات و سوالات خود را با مسئولان بعثه در ميان گذاشتند.




نظرات کاربران