حرم رضوی غرق شادی و سرور شد حرم رضوی غرق شادی و سرور شد حرم رضوی غرق شادی و سرور شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم رضوی غرق شادی و سرور شد حرم رضوی غرق شادی و سرور شد حرم رضوی غرق شادی و سرور شد حرم رضوی غرق شادی و سرور شد حرم رضوی غرق شادی و سرور شد

حرم رضوی غرق شادی و سرور شد

همزمان با شب و روز سیزده رجب، سالگرد میلاد امیرمؤمنان علی(ع)، حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد غرق در نور و شادی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، هزاران زائر و مجاور در اين شب عزيز به بارگاه مقدس امام رضا(ع) آمدند تا ولادت با سر سعادت مولود كعبه را به ساحت مقدس امام رئوف و امام عصر(عج) تبريك و تهنيت عرض كنند.
بوي مشك و عود در صحن و سراي آستان ملك پاسبان رضوي پيچيده و زمزمه شكر عاشقان ايزد متعال و صداي نجواهاي دوستداران اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) از گوشه و كنار حرم قدسي به گوش مي‌رسيد.
به مناسب شب ميلاد حضرت علي(ع) مراسم ويژه‌اي در صحن جامع رضوي حرم مطهر برگزار شد و در آن ذاكران اهل‌بيت(ع) به مولودي‌خواني و حجت الاسلام و المسلمين حسيني قمي به ايراد سخنراني پرداختند.
وي با اشاره به اينكه زيارت امام رضا(ع) در ماه رجب مستحب است، گفت: در اين شب مبارك بايد همه زائران بخاطر اينكه در ماه رجب زائر حضرت رضا(ع) هستند خداوند را شاكر باشند.
اين استاد حوزه با بيان اينكه ماه رجب سه زيارت اختصاصي دارد كه شامل سيد الشهدا(ع)، امام رضا(ع) و حج عمره مي‌شود، اظهار كرد: لغت‌ شناسان‌ واژه‌ رجب‌ را به‌ عظمت‌ معنا كرده‌اند. و مرجب‌ به‌ معناي‌ "مورد عظمت‌ قرار داده‌ شده‌" مي‌باشد. رجب‌ هفتمين‌ ماه‌ از سال‌ قمري‌ است‌. بدين‌ جهت‌ بدان‌ رجب‌ المرجب‌ گفته‌اند كه‌ قبايل‌ عرب‌ به‌ آن‌ ماه‌ احترام‌ قايل‌ بوده‌ و آن‌ را بزرگ‌ مي‌شمردند و جنگ‌ را در آن‌ ماه‌ جايز نمي‌دانستند.
وي ادامه داد: اگر ما قدردان ماه رجب نباشيم، به اعمال و اذكار آن توجه نكنيم و خيلي ساده از ماه رجب بگذريم، يقينا از افراد جاهل قبل از اسلام بدتر خواهيم بود و از رجبيون نخواهيم بود.
حجت الاسلام حسيني قمي گفت: امام صادق(ع) در روايتي مي فرمايند كه اگر كسي فقط يك روز در ماه رجب روزه بگيرد، در قيامت جزو رجبيون خواهد شد و زماني كه نداي «أين رجبيون» را سر دادند او هم مي‌تواند لبيك بگويد.
وي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به اينكه اميرالمومنان(ع) داراي فضائل بسيار زياد مي‌باشد، اظهار كرد: وقتي حضرت علي(ع) از فتح خيبر برگشتند رسول گرامي اسلام به ايشان گفتند ياعلي اگر نگران نبودم كه عده‌اي تو را خدا نام نگذارند تمام فضائل تو را براي مردم مي‌گفتم.
اين گزارش حاكي است مراسم جشن سالروز ميلاد حضرت علي(ع) نيز در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.
در اين مراسم با شكوه ، علماي اعلام، مسئولان كشوري و لشكري، مديران و خادمان بارگاه منور رضوي و همچنين زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد، تعدادي از ذاكران و شاعران اهل بيت(ع) به مدح و منقبت و ذكر سجاياي مولاي متقيان حضرت علي(ع) پرداختند.
در اين مراسم كه از ساعت 10 آغاز شد و تا ساعت 12:30 به طول انجاميد، خادمان بارگاه منور رضوي از خيل ارادتمندان با شربت و شيريني پذيرايي كردند.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني قمي نيز در برنامه با موضوع فضائل ماه رجب و لزوم فرهنگ‌سازي مطالعه در جامعه به ايراد سخنراني پرداخت و با اشاره به اينكه فرهنگ مطالعه در بين خانواده بايد پررنگ‌تر شود، ابراز كرد: بسياري از غيرشيعيان چون اهل تسنن و مسيحيان كتاب نهج البلاغه را بارها مطالعه و آن را تفسير كرده‌اند، در حالي كه اين كتاب در بين شيعيان مظلوم واقع شده است.


| شناسه مطلب: 67424




امام علي مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران