بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر

بین‌الحرمین و زائران اهل‌بیت(ع) در شب وفات بانوی صبر تصاویر

بین الحرمین در شب وفات حضرت زینب (س) پذیرای هزاران عزادار و دوستار اهل بیت (ع) بود که در غم وفات بانوی استقامت اشک ماتم می ریختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، بين الحرمين در شب وفات عقيله بني هاشم در ماتم به سر برد.
پارچه‌هاي عزا با مضاميني چون (السلام عليك يا عقيله بني هاشم) دور تا دور حرم نصب شده است و مردم كربلا و زائران ديگر كشورها در آئين سوگواري عقيله بني هاشم شركت كردند.
همچنين حرم نوراني حضرت امام حسين(ع)، بين الحرمين، تل زينبيه و ساير اماكن زيارتي و مقدس در كربلاي معلي، به نشانه عزا چراغهاي سرخ را روشن كرده‌اند.
سالخوردگان زن و مرد نيز در گوشه گوشه بين الحرمين اشك مي ريختند و حتي كودكان زائر نيز در دامان پدر و مادر خود نظاره گر صحنه هاي عاشقي و دلدادگي در بين الحرمين بودند.
بنابراين گزارش پانزدهمين روز از ماه رجب سال 62 هجري مصادف است با سالروز وفات اسوه صبر و شكيبايي كه صبر را به همه پيروان اهل بيت (ع) آموخت.
از امام سجاد (ع) نقل شده است: «عمه‌ام زينب در مسير اسارت از كوفه به شام هم فرايض و هم نوافل خود را به جاي مي‌آورد و غفلت نداشت. فقط در يكي از منازل به خاطر شدت ضعف و گرسنگي، نشسته نماز خواند كه بعد معلوم شد، سه روز است غذا ميل نكرده، زيرا به هر اسير شبانه روز يك گرده نان مي‌دادند و عمه‌ام سهميه خود را بيشتر اوقات به بچه‌ها مي‌داد.»




نظرات کاربران