یورش به مسجدالاقصی یورش به مسجدالاقصی یورش به مسجدالاقصی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یورش به مسجدالاقصی یورش به مسجدالاقصی یورش به مسجدالاقصی یورش به مسجدالاقصی یورش به مسجدالاقصی

یورش به مسجدالاقصی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که 100 یهودی تندرو با حمایت نظامیان صهیونیست روز چهارشنبه از باب المغاربه وارد محوطه مسجدالاقصی شده و اقدام انجام مراسم تلمودی نمودند که فلسطینیان حاضر در این مکان مقدس به اقدام آنها اعتراض کرده و به مقابله با صهیونیست ها برخاستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اقدامات غيرقانوني و نژادپرستانه يهوديان تندرو در حالي است كه در ماه فوريه گذشته نزديك به يك هزارو 599 صهيونيست افراطي با حمايت هاي امنيتي شديد نظاميان صهيونيست به حريم مسجدالاقصي تعرض كردند. اين اقدامات يهوديان تندرو در حالي است كه اقدامات آنها در سكوت كامل محافل صهيونيستي و در تداوم اقدامات ضدانساني از سوي نظاميان و شهرك نشينان صهيونيست انجام مي گيرد.
تداوم اقدامات غيرقانوني يهوديان تندرو در حالي است كه يورش شهرك نشينان صهيونيست به حريم مسجدالاقصي، تحت تدابير شديد امنيتي و حمايت از سوي پليس رژيم اشغالگر قدس صورت مي گيرد و اخيرا نيز كنيست رژيم صهيونيستي برگزاري مراسم تلمودي يهوديان در حريم مسجدالاقصي را به تصويب رساند.
در حالي كه همزمان با طرح تقسيم زماني و مكاني مسجدالاقصي، صهيونيست ها تلاش كردند تا با تصويب قانوني در كنيست، توليت مسجدالاقصي را از اردن پس گرفته و خود مديريت آن را به عهده بگيرند تا به اقدامات غيرقانوني خود شتاب بيشتري دهند، اما، سكوت صهيونيست ها در يورش اخير يهوديان تندور به حريم مسجدالاقصي نشان از تداوم دشمني هاي اين رژيم با فلسطينيان دارد.
حفاظت از مسجدالاقصي اكنون در اختيار وزارت اوقاف اردن است، ولي كليدهاي باب المغاربه يكي از ورودي هاي مسجدالاقصي نزد صهيونيست هاست و شهرك نشينان صهيونيست از اين در وارد حريم مسجدالاقصي مي شوند و اقدام به برگزاري مراسم تلمودي در اين مكان مقدس مسلمانان مي كنند.
از سوي ديگر، صهيونيست ها هر روز به منظور تحريك احساسات مسلمانان با يورش به مسجدالاقصي حرمت اين مكان مقدس اسلامي را زير پا مي گذارند و اين در حالي است كه مقامات فلسطيني بارها نسبت به طرح صهيونيست ها براي تقسيم مسجدالاقصي هشدار داده و گفته اند كه رژيم صهيونيستي براي احداث يا بازسازي بيش از 60 كنيسه تلاش مي كند و با احداث اين كنيسه ها مسجدالاقصي را به محاصره در خواهد آورد.
در سال 2012 ميلادي كنيست (پارلمان) رژيم صهيونيستي لايحه اي را با عنوان طرح تقسيم مسجد الاقصي براي تصويب به راي گذاشت كه البته در آن زمان راي نياورد ولي در سال 2014 اين توطئه با حمايت و لابي هاي فراكسيون ليكود با اكثريت آرا به عنوان قانون به تصويب رسيد.
مقامات رژيم صهيونيستي همچنين در اقدامي غيرقانوني مانع ورود بسياري از اهالي شهر قدس از جمله زنان فلسطيني به مسجدالاقصي مي شوند و اين امر در حالي است كه مسجد الاقصي روزانه شاهد يورش شهرك نشينيان صهيونيست به مكان مقدس مسلمانان است.
رژيم صهيونيستي علاوه بر مردان، بسياري از زنان ساكن قدس را نيز در فهرست ويژه قرار داده و مانع از ورود آنان به مسجد الاقصي به منظور عبادت مي شود، اما در مقابل هر روز زمينه را براي تعرض شهرك نشينان تندرو به اين مكان مقدس مسلمانان فراهم مي كند و همه اين اقدامات در سكوت كامل رسانه هاي صهيونيستي رخ مي دهد.
اين در حالي است كه دادگاه به اصطلاح صلح رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي در حكمي جنجالي مدعي شده كه مسجدالاقصي مكان مقدس يهوديان است و يهوديان مي توانند در اين مسجد نماز بخوانند و كسي نمي تواند مانع از اين كار شود و مسجدالاقصي مقدس ترين مكان براي يهوديان است!.
حكم دادگاه موسوم به صلح رژيم صهيونيستي در قدس كه منجر به مشروعيت بخشي به تجاوزهاي روزمره صهيونيست ها به مسجدالاقصي شده است، موجي از ناامني و بي ثباتي را در شهر قدس به همراه داشته است.
به هر روي، اقدامات صهيونيست هاي شهرك نشين كه با حمايت پنهان و آشكار نظاميان رژيم صهيونيستي عليه مقدسات اسلامي فلسطين بويژه مسجدالاقصي صورت گرفته، بخشي از سياست هاي تجاوزكارانه اين رژيم براي مشروعيت بخشي به تجاوزهاي خود عليه اين مسجد است كه قطعا نقض صريح تمامي قوانين و معاهدات بين المللي است.
در حالي كه تندروهاي صهيونيست در محوطه مسجدالاقصي رفت و آمد مي كنند و نمازگزاران فلسطيني با سردادن تكبير مانع از هتك حرمت يهوديان مي شوند، اقدامات نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي عليه نمازگزاران مسلمان در ورودي هاي مسجد الاقصي، نشان از ماهيت وحشيانه اين رژيم دارد.
حقيقت آن است كه اينگونه اقدامات ضد حقوق بشري و غيرقانوني و نقض حقوق مسلم فلسطينيان از سوي صهيونيست ها نه تنها در تضاد آشكار با قوانين و موازين حقوق بين الملل است، بلكه نشان از عمق كينه و دشمني يهوديان تندرو تحت حمايت رژيم صهيونيستي با مقدسات ديني فلسطينيان مسلمان دارد.


| شناسه مطلب: 67475




مسجدالاقصي



نظرات کاربران