اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد

اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد

اعتکاف شباهت زیادی به مناسک حج دارد و تمرینی برای رسیدن به تقوا و فضایی برای دستیابی خلوت با خداست؛ در این مراسم معنوی یک رصدی می‌کنیم برای آخرت خود چه اندوخته‌ای داریم.

آيت‌الله عبدالكريم عابديني در خطبه‌هاي سياسي عبادي اين هفته نمازجمعه شهر قزوين مراسم اعتكاف امسال در استان باشكوه بيشتري نسبت به سال گذشته برگزار شد و هرسال معنويت آن نسبت به سال گذشته عمق بيشتري مي‌يابد.
آيت‌الله عابديني بيان كرد: اعتكاف شباهت زيادي به مناسك حج دارد و تمريني براي رسيدن به تقوا و فضايي براي دستيابي خلوت با خداست؛ در اين مراسم معنوي يك رصدي مي‌كنيم براي آخرت خود چه اندوخته‌اي داريم.
وي ادامه داد: اعتكاف زمينه خوبي براي فكر كردن به اعمال است، در اعتكاف بايد به تقوا رسيد و حقيقت آن را درك كنيم؛ براي اينكه در همه لحظات خداي متعال را ناظر اعمال خود ببينيم نيازمند اعتكاف و خلوت گزيني هستيم.
امام جمعه قزوين با بيان اينكه خودشناسي در اعتكاف شكل مي‌گيرد، عنوان كرد: انسان امروزي از همه مسائل اطرافش اطلاعات دارد؛ اما نسبت به وظيفه، مسئوليت و سعادتمندي خودش بي اطلاع است.
وي محاسبه نفس را از ديگر بركات اعتكاف دانست و گفت: قبل از اينكه ما را در دادگاه الهي به محاكمه بكشند ما بايد اعمال و رفتار خود را محاسبه كنيم تا فرصت بازسازي در دنيا را از دست ندهيم؛ ماه رجب، شعبان و رمضان زمينه‌اي براي آماده سازي روحي انسان است.


| شناسه مطلب: 67488




حج اعتكاف



نظرات کاربران