نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

جزئیات تضمین سعودی‌ها برای امنیت و رفاه حجاج ایرانی، تعیین زمان اعزام زائران ایرانی به حج، آغاز ثبت‌نام واجدان شرایط تشرف به حج تمتع، تعداد زائران ایرانی عتبات در سال گذشته و احتمال آغاز سفر عمره از ابتدای ماه صفر از جمله مهمترین عناوین پایگاه اطلاع رسانی حج در هفته گذشته بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهمترين اخبار و رويدادهاي هفتگي مرتبط با حج و عتبات عاليات در قالب يك گزارش شنبه ها منتشر مي شود.
جزئيات تضمين سعودي‌ها براي امنيت و رفاه حجاج ايراني نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: در تفاهم نامه حج امسال صريحا قيد شده كه وزيرحج عربستان تاكيد دارد ما به حجاج جمهوري اسلامي ايران و همه حجاج كشورهاي ديگر خوشامد مي‌گوييم و تمام امكانات خود را بسيج خواهيم كرد تا عزت، امنيت و سلامت حجاج حفظ شود.
زايران عتبات مي‌توانند در انتخابات رياست جمهوري شركت كنند زايران ايراني در عتبات عاليات مي‌توانند 29 ارديبهشت با در دست داشتن شناسنامه و يا گذرنامه در انتخابات رياست جمهوري شركت كنند.
احتمال آغاز سفر عمره از ابتداي ماه صفر و بعد از تعامل سعودي‌ها با حجاج ايراني سرپرست سازمان حج و زيارت با بيان اينكه آغاز سفرعمره به نوع تعامل سعودي‌ها با حاجيان ايراني در حج تمتع امسال باز مي‌گردد، گفت: احتمالا آغاز اعزام به سفرعمره بعد از ماه محرم و ابتداي صفر است.
خراسان جنوبي رتبه اول اهداء نذورات به عتبات معاون هماهنگي و مشاركت‌هاي مردمي ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: با آنكه نيمي از مردم استان خراسان جنوبي تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهاي حمايتي هستند اما رتبه اول اهداء‌ نذورات به اين ستاد را به خود اختصاص داده‌اند.
سال ۹۵ چند ايراني به كربلا رفت؟ سركنسول ايران در كربلا با اشاره به ميزان عزيمت زائران ايراني در طول سال ۹۵ گفت:‌ با احتساب حضور زائران در كاروان‌هاي زيارتي عتبات و حماسه ايام اربعين بيش از چهار ميليون و ۵۰۰ هزار نفر سال ۹۵ به زيارت عتبات عاليات رهسپار شدند.
فراخوان ثبت‌نام اوليه از واجدين شرايط تشرف به حج تمتع سازمان حج و زيارت واجدان ثبت‌نام در كاروان‌هاي حج و زيارت را فراخواند تا براي پرداخت مبلغ علي‌الحساب سفر حج تمتع اقدام كنند.
ويزيت 20 هزار زائر طي ايام نوروز در كربلا و نجف معاون عتبات و عاليات مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر گفت: 20 هزار زائر حسيني طي ايام نوروز در كربلا، نجف و كاظمين توسط پزشكان هلال احمر ويزيت شده و از خدمات بهداشتي و درماني لازم بهره‌مند شدند.
فراخوان اعلام آمادگي روحانيون كاروان ها براي اعزام به حج تمتع روحانيون واجد شرايط اعزام به حج تمتع 96 با ثبت نام درسامانه كارگزاران فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري آمادگي خود را براي اعزام اعلام كنند.
باز حج، باز شايعه برخي با اهداف مغرضانه سعي دارند با انتشاربرخي شايعات در شبكه‌هاي اجتماعي ديدگاه مردم را نسبت به فريضه حج تغيير دهند.
درخصوص مسايل اجرايي حج امسال نگراني وجود ندارد سرپرست سازمان حج وزيارت اظهار داشت: در سفر اخيرخود به عربستان مسايل اجرايي تفاهم نامه حج 96 را با طرف سعودي بررسي كرديم و برنامه هاي حوزه هاي مختلف در فضايي مناسب دنبال مي شود.
تقدير ستاد عتبات دانشگاهيان از خادمان زائران حسيني مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از عوامل بعثه مقام معظم رهبري، حج و زيارت، شمسا و ديگر خادمان زائران حسيني تقدير كردند.
ثبت‌نام واجدان شرايط تشرف به حج تمتع آغاز شد نام‌نويسي از دارندگان فيش‌هاي ثبت‌نامي حج تمتع تا تاريخ سي و يكم تير 85، از ساعت 9 صبح امروز آغاز شد.
ثبت‌نام موكب‌داران اربعين از ۵ ارديبهشت قائم مقام رئيس ستاد بازسازي عتبات در امور اربعين با بيان اينكه از روز مبعث پيامبر گرامي اسلام در ۵ ارديبهشت ثبت نام ارائه مجوز فعاليت موكب‌داران در دفاتر استاني اين ستاد آغاز مي‌شود گفت: محل ارائه خدمات و نحوه آن در اين مجوز وجود دارد
هفته‌اي 2 پرواز از فرودگاه بيرجند به عتبات اعزام مي‌شود مدير حج و زيارت خراسان جنوبي گفت: براي تداوم خدمت رساني به مردم استان اعزام هوايي عتبات عاليات از فرودگاه بيرجند در هفته از يك پرواز به 2 پرواز افزايش يافت.
گرد و غبار شديد در كربلا زائران را غافلگير كرد +تصاوير عصر روز پنج شنبه به ناگاه گرد و غبار شديدي آسمان كربلا را فرا گرفت، به نحوي كه ديد به كمترين ميزان خود رسيده بود و زائران غافلگير شدند.
زمان اعزام زائران ايراني به حج تعيين شد سرپرست سازمان حج و زيارت از اعزام زائران ايراني به حج از اول مرداد ماه خبر داد.




نظرات کاربران