شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران

شناسایی ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در مازندران

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: ۴۰ دفتر زیارتی غیرمجاز در استان شناسایی شده است که البته بررسی‌ها در ارتباط با غیرمجاز بودن دفاتر ادامه دارد.

حبيب‌الله ساداتي اظهار داشت: با وجود توصيه‌ها و هشدارهاي فراوان در مورد اعزام زائران به عتبات عاليات همچنان شاهد هستيم كه البته مواردي نيز گزارش شده كه زائران به همين دليل متحمل ضرر و خسارت بسيار شدند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر ۴۰ دفتر زيارتي غيرمجاز در مازندران شناسايي شده است، افزود: البته بررسي‌ها در ارتباط با غيرمجاز بودن دفاتر ادامه دارد تا زائران سفري امن با خيالي آسوده را تجربه كنند.
مديركل حج و زيارت مازندران با اشاره به اينكه دفتر شريف بابل به‌عنوان دفتر غيرمجاز در حال فعاليت است، اضافه كرد: از اين پس دفاتر غيرمجاز از سوي اداره‌ كل حج و زيارت اعلام مي‌شوند و توصيه ما به افراد اين است از مراجعه به اين دفاتر پرهيز كنند.
اين مسئول با اعلام اينكه اسامي دفاتر غيرمجاز زيارتي از طريق مراجع قضايي در حال پيگيري است، تصريح كرد: هدف از همه اقدامات اين است كه زائران با مشكلي مواجه نشوند.
ساداتي بيان كرد: دفاتر زيارتي غيرمجاز هيچ‌گونه امنيتي ندارند و زائران زيرپوشش هيچ بيمه‌اي نيستند.
وي يادآور شد: افرادي كه از طريق دفاتر غيرمجاز به سفر عتبات عاليات اعزام مي‌شوند در صورت هرگونه حادثه و پيش‌آمد احتمالي بيشترين آسيب به زائران خسارت‌ديده وارد مي‌شود و هيچ‌گونه تعهدي برعهده كسي نيست.
مديركل حج و زيارت مازندران اظهار كرد:عمده زائراني با دفاتر غيرمجاز زيارتي اعزام مي‌شوند به‌ دليل نداشتن اطلاعات كامل تقريباً فريب مي‌خورند و تصور نمي‌كنند كه اين دفاتر غيرمجاز هستند.
اين مسئول ادامه داد: غذاها و اماكن پذيرايي و هتل از زائران استاندارد و بهداشتي نيست و هيچ‌گونه نظارتي صورت نمي‌گيرد و حتي در وعده‌هاي غذايي زائران به‌ منظور كاهش هزينه‌ها گوشت بوفالو سرو مي‌شود.
ساداتي افزود: با توجه به تمامي مسائل لازم است زائران به امنيت و سلامت خود بيشتر توجه كنند چرا كه در صورت عدم توجه بيشترين خسارت به زائران وارد مي‌شود.
وي در پايان گفت: دريافت وجه به‌ صورت نقدي از نشانه‌هاي دفاتر غيرمجاز است كه زائران بايد به اين موضوع توجه كنند.فارس


| شناسه مطلب: 67503




مازندران عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران