فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی

فناوری روز و معماری ایرانی در توسعه حرم علوی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در جریان بازدید از مراحل تکمیل پروژه توسعه حرم مطهر علوی که مزین بنام صحن حضرت زهرا (س) می‌باشد، گفت: در این طرح، جدیدترین فناوری‌های روز و زیباترین طرح‌های معماری ایرانی و اسلامی برای رفاه حال زائران استفاده شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از ستاد بازسازي عتبات عاليات، حسن پلارك با اشاره به وسعت كم نظير عمليات صورت گرفته در اين پروژه عمراني مذهبي گفت: صحن حضرت زهرا (س) با كمك‌هاي مردم و با همت كارگران، استادكاران و مهندسان ايراني در كمتر از پنج سال تكميل خواهد شد.
وي با بيان اينكه امسال اين صحن به بهره‌برداري كامل خواهد رسيد افزود: طرح توسعه حرم مطهر علوي با زيربناي ۲۲۰ هزار متر مربع، بزرگترين پروژه عمراني مذهبي در حال اجرا در جهان است.
وي با تأكيد بر اينكه بخش قابل توجهي از هزينه‌هاي ساخت و بازسازي اعتاب مقدسه را مردم و محبان اهل بيت (ع) ايران اسلامي تقبل مي‌كنند، گفت: صحن حضرت زهرا (س) نشانه اي از ارادت ايراني‌ها به خاندان اهلبيت (ع) مي‌باشد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با تجليل از پشتيباني خيرين و نيروهاي فني متبرع افزود: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) يك مجموعه كم نظير است كه جهت رفاه حال زائران حرم مطهر علوي طراحي و در حال اجراست.
وي گفت: خدا را شاكريم كه اين فرصت را به ايرانيان داد تا با ساخت اين صحن و شبستان در جوار مضجع شريف اول مظلوم عالم حضرت علي (ع)، نام زيباي حضرت زهرا (س) را متجلي كرده و مرحمي بر قلب داغ ديده امام زمان(عج ) باشد.
گفتني است در اين بازديد، مسعود شوشتري جانشين ستاد و حسن خشرو معاونت فني و مهندسي ستاد بازسازي عتبات عاليات، پلارك را همراهي مي‌كردند.


| شناسه مطلب: 67522




بازسازي عتبات



نظرات کاربران