«زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند «زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند «زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند «زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند «زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند «زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند «زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند

«زیارت»، روایت آنان که به بارگاه دوست راه یافتند

«زیارت» عنوان اثری به قلم حجج اسلام محمدتقی هادیزاده و مجتبی منصورآبادی درباره کسانی است که به بارگاه یار راه یافتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «زيارت» عنوان اثري از كميته فرهنگي و آموزشي اربعين حسيني است كه به قلم حجج اسلام محمدتقي هادي‌زاده و مجتبي منصورآبادي منتشر شده است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: زيارت،‌ روايت پيمان است،‌ پيماني كه در روز الست ميان خداوند و فرزندان آدم(ع) بر محور محبت،‌ دوستي و عشق بسته شد؛ زيارت،‌ حكايت عاشقانه‌اي است كه بر ميثاق خود با معشوق ازلي،‌ باقي ماندند و جام جم هستي را به جحيم شرك،‌ كفر و ستم نيالودند.
زيارت در واقع پيمان با پاكان است،‌ پاكاني كه در معركه شهادت،‌ عزت‌طلبي و هدايت،‌ جهاد با جهل و تباهي پا نهادند و پيمانه وجود را از باده وصال، گلگون كردند؛ آنان كه از سر جان برخساتند و به سر دوست بار يافتند. در اصل مي‌توان اين كتاب را تجديد عهدي با راويان انسان نوراني و نورانيت انسان كه به ملكوت معنا رسيد و سرانجام در حماسه بازسرايي پيمان خود،‌ جان خويش را در جهادي عظيم،‌ تقديم كرد دانست.
اين كتاب،‌ حركت،‌ عزيمت،‌ اظهار عشق،‌ ارادت و ايمان توأم با حاجت و طلب زائر در پيشگاه امر الوهي،‌ قدسي و متعالي است، با هر آن كه و هر آن چه واسطه و محمل فيض اين امور الهي قرار گرفته است.
اين كتاب شامل دو بخش است. بخش اول به معناي زيارت، تماميت وفا به عهد، تجديد عهد،‌ هجرت، توسل و ابتغاء وسيله و شرايط زائر پرداخته و انگيزه‌هاي زيارت و اخلاص را بيان مي‌كند. در بخش دوم كه خود به دو فصل تقسيم مي‌شود،‌ آداب قبل از سفر و حين سفر بيان شده است. نماندن طولاني‌مدت در عتبات و حرم‌هاي شريف، زيارت از طرف ديگران و وداع، رعايت ادب و وقار نسبت به معصومين(ع) و ... از جمله مطالب ارائه شده در اين بخش است.


| شناسه مطلب: 67559




تازه هاي نشر زيارت



نظرات کاربران