حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درجمع کارکنان سازمان حج وبعثه مقام معظم رهبری با تاکید براینکه درمنطق اسلام شایسته سالاری مطرح است، به داوطلبانی که برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند توصیه کرد هرکدام که تشخیص می دهند دیگران ارجح و بهترهستند به نفع آنها کنار بروند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در جلسه تواصي به حق با اشاره به پايان مهلت ثبت نام داوطلبان نامزدي انتخابات رياست جمهوري و آغاز بحث هاي انتخاباتي دركشور ازعدم توجه به سياست هاي كلي انتخابات كه مقام معظم رهبري در سال گذشته ابلاغ كردند، انتقاد كرد.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به اينكه با گذشت 38 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مردم رشيد و بزرگوارايران به درجه اي از بلوغ سياسي رسيده اند كه به خوبي مسايل را تحليل كنند، اظهارداشت: اين مردم با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري وامام راحل، انقلاب اسلامي را با تمام وجود ياري كرده اند اما متاسفانه گاهي حوادث و مسايلي اتفاق مي افتد كه آنها را رنجانده و متاثرمي كند.
وي با تاكيد براينكه مسئولان خدمتگزاربايد تلاش كنند كدورت ها را زدوده و زمينه را براي شرايط كاملا مساعد و آرام فراهم كنند، افزود: درسياست هاي كلي انتخابات كه مقام معظم رهبري درمهرماه سال گذشته ابلاغ كردند همه نكات لازم وجود دارد ليكن متاسفانه به آن عمل نشده است.
نماينده ولي فقيه درادامه با اشاره به اينكه مردم از شيوه ثبت نام از داوطلبان نامزدي انتخابات رياست جمهوري متاثرشده واحساس كردند به آنها اهانت شده است، گفت: بعضي افراد با وضعيتي براي ثبت نام آمدند كه براي مردم ما تحقيرآميز بود و توقع نداشتند كه با جايگاه مقام دوم كشوراينگونه برخورد شود و روحيه مردم در داخل جريحه دار و دشمنان خوشحال شوند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا بيان اينكه مقام معظم رهبري چند ماه قبل از انتخابات درابلاغ سياست ها، مشخص كردن ضوابط براي تعيين دقيق معيارها ، شاخص ها و شرايط عمومي و اختصاصي داوطلبان درچارچوب قانون اساسي با تاكيد بر كارآمدي علمي ، جسمي و شايستگي متناسب با مسئوليت هاي مربوطه و تعهد به اسلام ، انقلاب ، نظام اسلامي و قانون اساسي بويژه التزام به ولايت فقيه و سلامت اخلاقي و اقتصادي را خواستار شده اند، اظهار داشت: كسي كه مي خواهد در كشور رئيس جمهور شود به حداقل هايي نياز دارد كه رهبري به آنها اشاره فرموده اند.
وي با ذكرچند نمونه ازافرادي كه براي ثبت نام درانتخابات رياست جمهوري مراجعه كرده بودند، گفت: با وجود نكاتي كه رهبري تصريح كرده اند چگونه مي توان اجازه داد افرادي كه فاقد شرايط لازم هستند وارد عرصه انتخابات شوند. بعضي هم متاسفانه از سرغفلت فيلم اين افراد را گرفته منتشر كردند و باعث به سخره گرفتن انتخابات شدند.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه اين مسايل دلسوزان جامعه را ناراحت مي كند، تصريح كرد: چرا به فرمايش رهبري توجه و عمل نشد؟
وي گفت: عقلا وافرادي كه مسئول و موظف بودند بايد با دعوت از كارشناسان، ضوابط و معيارها را تعيين مي كردند و در صورت لزوم به تاييد رهبري و يا مجلس شوراي اسلامي مي رساندند تا در زمان انتخابات با اين وضعيت مواجه نشويم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر همچنين دربيان دومين نكته مفاد بند پنجم اين سياست ها درخصوص ممنوعيت هرگونه تخريب ، تهديد ، تطميع ، فريب و وعده هاي خارج از اختيارات قانوني و هرگونه اقدام مغاير امنيت ملي نظير تفرقه قومي و مذهبي درتبليغات انتخاباتي را يادآورشد و گفت : دراين كشور، نظام اسلامي حاكم است و نه تبليغات رياست جمهوري دريك نظام لائيك.
وي با تاكيد براينكه درنظام اسلامي قرار نيست با تخريب ديگران به پست و مقام دست يافت، افزود: درچنين نظامي اگرمن بين خود و خدا تشخيص دادم كه توانايي دارم بايد خود را به مردم عرضه كنم واگر شايستگي ندارم وارد اين عرصه نشوم چرا كه رياست طلبان مورد لعن خدا و پيامبر قرار گرفته اند ، در حديث آمده است: "مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ ومَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا".
نماينده ولي فقيه درادامه نخستين شرط براي بدست گرفتن رياست جمهوري را تقوي ذكركرد و گفت: اگرفرد تشخيص داد مي تواند مشكلات كشور را حل كند خود را به مردم عرضه نمايد و دنبال آن نباشد كه خود را به مردم تحميل كند.
وي با اشاره به اينكه اگرخدمات روساي جمهور قبلي درمواردي نقص داشته روساي جمهور بعدي مي توانند آنها را تكميل كنند ، گفت: افرادي ممكن است مدعي شوند كه توانايي زيادي دارند و مي توانند اقتصاد را اصلاح و مشكل بيكاري را حل و توليد را بيشتركنند، اينها نبايد درقالب شعار باشد و مقام معظم رهبري هم با هوشياري تاكيد كرده اند كه افراد نبايد افكارعمومي را فريب داده و وعده هاي خارج از اختيارات قانوني بدهند.
وي بعنوان نمونه مطرح كردن افزايش مبلغ يارانه ها براي راي جمع كردن را يادآورشد و گفت: فريب دادن افكارعمومي گناه است و مسئوليت شرعي دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه برخي با استدلال ، راهكار حل مشكلات اقتصادي را مطرح مي كنند و شعار نمي دهند ، افزود: در اين شيوه سطح فكر مردم ارتقاء مي يابد و به كسي هم اهانت نمي شود.
وي بدگويي به انسان مسلمان را خروج از مرحله تقوي دانست و اضافه كرد: اهانت به مومن حرام است و اگرحرمت مومني را شكستيم مثل آن است كه خونش را ريخته ايم.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به اينكه قرآن تمام راههاي اهانت به ديگران همچون مسخره كردن ، غيبت كردن ، تهمت زدن و تحقير كردن را بسته است ، گفت: نبايد بخاطر دنيا شخصيت ديگران را تخريب كرد و بدتر از آن دروغ گفت و تلاش كرد با دروغ ، خيانت و فريب افكار عمومي به پست و مقام دست يافت .
سرپرست حجاج ايراني درادامه با اشاره به اينكه متاسفانه اينگونه مسايل درحوزه حج نيزمشاهده مي شود، به مطرح كردن اخباركذب درشبكه هاي مجازي درخصوص انصراف زائران يزدي و تبريزي از حج تمتع و انتشار حرف هاي دروغ از زبان فردي كه خود را سفيرايران درعربستان مي نامد، پرداخت و گفت: درحالي كه هنوزثبت نامي صورت نگرفته، خبرانصراف زائران يزدي و تبريزي را درشبكه هاي مجازي پخش مي كنند و يا اظهارات فردي را بعنوان سفير اسبق جمهوري اسلامي ايران در عربستان پخش مي كنند كه وي هرگز سفير نبوده و هم اكنون نيز از كشور فراري است.
وي افزود: متاسفانه به دروغ منتشر كردند كه روي ميز مذاكره با وزيرحج عربستان پرچم جمهوري اسلامي ايران نبوده است درحالي كه تصاوير اين نشست كه درآن پرچم ايران روي ميز مذاكرات وجود دارد قبلا منتشر شده است.
سرپرست حجاج ايراني گفت: حج واجب مردم و موجب سربلندي كشور است و فرد مستطيع ، شرعا بايد به حج برود و اگر نرود معصيت كرده است آنوقت مي شود تصور كرد كه فرد مسلماني يك فرضيه درست كند كه برخي به حج نمي روند و بخاطر نرفتن به حج به آنها تبريك بگويد، متاسفانه برخي نيز اين موارد را نقل مي كنند، آيا اين حركات درجامعه اسلامي قابل قبول است؟
نماينده ولي فقيه درادامه سومين نكته را ارتقاء سطح شناخت و آگاهي آموزش هاي عمومي و ترويج هنجارهاي انتخاباتي و نهادينه كردن آن در فرهنگ عمومي و تعيين قواعد و ضوابط رقابت سياسي لازم ذكر كرد و اظهارداشت: بايد مردم را آگاه كرد و سطح دانش آنها را ارتقاء داد تا فريب شعارهاي تبليغاتي دروغين را نخورند.
وي با تاكيد براينكه دوره چهار ساله رياست جمهوري محل آزمون و خطا نيست، افزود: مردم بايد با بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و نيز تجربيات گذشته فردي را براي رياست جمهوري انتخاب كنند كه بتواند مشكلات كشور را حل و راه را براي پيشرفت، تعالي ، اشتغال و توليد بيشتر فراهم سازد.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكربا بيان اينكه رهبري دلسوزانه مردم را آگاه و ضوابط را مطرح مي كنند، گفت: درمنطق اسلام شايسته سالاري ملاك است و نه نگاههاي حزبي و گروهي.
وي تصريح كرد: درنظام اسلامي فردي كه شايسته تر، توانمندتر، سياستمدارتر، با تقوي تر، برخوردارازعلم و دانش بيشتر وهمراه وهمگام با رهبراست بايد براي حل مشكلات كشور سركار بيايد.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه اگر كسي بخاطردنيا دنبال پست و مقام مي رود "خسر الدنيا و الاخرة " است، افزود: افرادي كه نام نويسي كردند هركدام تشخيص مي دهند ديگران ارجح وبهترهستند به نفع آنها كنار بروند و شوراي نگهبان را دچار مشكل نكنند و اجازه دهند درفضا و محيطي سالم ، انشاءالله انتخاباتي آرام داشته باشيم.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه شرايط جهان و منطقه در وضعيت خطرناكي قرارگرفته است، آمريكا و كره شمالي درآستانه جنگ هسته اي با يكديگرقرار گرفته اند، تكفيري ها هرروز جنايت تازه اي انجام ميدهند، افزود: آمريكا وكره شمالي به مرحله جنگ رسيده اند و درجنايت اخير داعش درسوريه نيزدهها كودك مظلوم فوعه و كفريا شهيد شدند، اين كودكان مظلوم و گرسنه براي گرفتن غذا جمع شده بودند كه درعمليات انتحاري بيش از صد زن و بچه مظلوم تكه تكه شدند و هيچ كس هم دردنيا صدايش در نمي آيد، درچنين فضا و شرايطي بايد در انتخاب و درتبليغات مان دقت كنيم و انشاءالله ملت عزيز ايران درامتحان پيش رو نيز سربلند و سرافرازخواهند شد و توطئه دشمنان براي ايجاد تفرقه و اختلاف و مايوس ساختن مردم از نظام به شكست منتهي خواهد شد.




نظرات کاربران