ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند

ملت ایران تنها به اخباربعثه و سازمان حج اعتماد کنند

روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری درخصوص اظهارات آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران درخطبه‌های دیروزدرباره مذاکرات مقامات ایرانی و سعودی و امضای تفاهم نامه حج برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع 96 اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، دراطلاعيه روابط عمومي بعثه مقام معظم رهبري با تاكيد براينكه روند اموراجرايي حج امسال نشان مي دهد طرفين به مفاد توافق امضا شده وفادارند، توصيه شده است به اخبار دروغي كه در شبكه هاي مجازي و معاند منتشر مي شود اعتماد نكنند. متن اطلاعيه به اين شرح است :
بسمه تعالي
در رابطه با اظهارات امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه مورخ 01/02/1396 در زمينه مسائل مرتبط با حج امسال ، ضمن احترام به معظم له چند نكته را براي اطلاع عموم ملت شريف ايران متذكر مي شويم:
1- همانگونه كه بارها گفته ايم، مسئله حج را بايد از روابط سياسي دو كشور جدا بدانيم تا در نتيجه مشكلي براي حج گزاران كشورمان ايجاد نشود.
2- آنچه كه امسال اتفاق افتاده، اكتفا به وعده شفاهي نبوده، بلكه طرفين پس از چند جلسه كارشناسي و دو دور گفتگوي طولاني در رابطه با مسائل حج 96 ، به توافق رسيدند و توافق نامه به امضاي وزير حج عربستان آقاي دكتر بنتن و رياست سازمان حج و زيارت آقاي حميد محمدي رسيد، بنابراين طبق عرف بين المللي تا موارد توافق نقض نگرديده، طرفين نسبت به اجراي مواد آن بايد ملتزم باشند.
3- ملت شريف ايران اطلاع دارند كه علاوه بر ايران اسلامي، پيروان مكتب اهل بيت از عراق، پاكستان، هندوستان، لبنان و بسياري از كشورها در حج سال گذشته و عمره سال جاري حضور داشتند و تهديدي متوجه آنها نبوده است. ازطرف ديگر، عده اي درپي عدم حضور يا كمرنگ كردن حضورشيعيان درمناسك حج هستند و برخي با اهداف مغرضانه و... با انتشارمطالب كذب نه تنها هدف ضد ديني بلكه اغراض سياسي وضد ملي را دنبال مي كنند . لذا توصيه مي كنيم به اخبار دروغي كه درشبكه هاي اجتماعي منتشر مي شود اعتماد نشود و تنها به اخباري كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت منتشر مي شود اعتماد كنند. 4-- استفتاءاتي كه از محضر مراجع معظم تقليد به عمل آمده همه بيانگر آن است كه با آن چه امروز به عنوان خطر احتمالي ياد مي شود، استطاعت سلب نمي شود و آنان كه نوبت اعزام شان فرا رسيده حج بر آن ها واجب است و بدون عذر موجه شرعي نمي توانند آن را به تاخير بياندازند.
5- حضور كارشناسان اعزامي در مكه و مدينه و همكاري هاي خوب وزارت حج عربستان نشانگر آن است كه طرفين به آن چه در توافق امضا شده وفا دارند و جاي نگراني براي حج امسال نيست.
6- مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه طرفدار تعطيلي حج نبوده و نيستند و اگر سال گذشته نيز شرايط براي اعزام حجاج از سوي كشور ميزبان فراهم مي شد، حتما حجاج ما به حج اعزام مي شدند.
7- ازحج گذشته تاكنون بعثه مقام معظم رهبري وسازمان حج وزيارت با تمام توان پيگيرحقوق مسلّم خانواده معظم شهداي مسجد الحرام و مني بوده و بر اين باورند كه از طريق گفتگوي مستقيم مي توان به نتيجه رسيد، لذا برقراري حج هيچ منافاتي با پيگريهاي حقوقي آن دو فاجعه بزرگ ندارد.
8- ما بر اين باوريم كه با بهره گيري از ديپلماسي حج مي توان در كاهش تنش ميان امت اسلامي گام برداشت، و استفاده از الفاظ دشنام گونه مشكلي را حل نمي كند.
9- امام جمعه محترم موقت تهران چند ماه قبل اين توصيه را داشتند و مسئولان حج نيز در مذاكرات دقت كافي را به عمل آورده اند، حال سوال اين است، هم اكنون كه توافق امضا شده و كارشناسان اعزامي نسبت به اجاره هتل ها در مدينه و مكه اقدام كرده اند و بسياري از قراردادها منعقد گرديده است، آيا امام جمعه محترم موقت تهران مي توانند بگويند از اين راه رفته برگرديد؟ اين روش با كدام يك ازاصول مديريتي سازگار است؟ خسارات مادي اين گونه كارها را چه كسي بايد پرداخت كند؟ اين در حالي است كه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني از سوي مقام معظم رهبري منصوب گرديده و امور مربوطه با هماهنگي نماينده ولي فقيه تصميم گيري و انجام مي شود.
10- مردم عزيز و فداكار ما هميشه از غربت بقيع گريسته اند و هم اينك كه راه براي زيارت شش معصوم در مدينه و زيارت بيت الله الحرام فراهم شده بسيار خرسندند، مراقب باشيم اين خوشحالي به تلخ كامي تبديل نشود و مردم شهيد پرورمان بتوانند از بركات حج كه ركن دين است بهره مند گردند.
11- حفظ امنيت در حرمين شريفين فقط بر عهده كشور ميزبان نيست. حجاج تمامي كشورها وظيفه دارند حرمت حرمين را پاس بدارند و در حفظ امنيت مكه و مدينه و نيز حجاج بيت الله الحرام كوشا باشند، تا به بيان امام علي ابن ابيطالب (ع) اين بيرق و علم اسلام برافراشته بماند.
ما اميد داريم با عنايات خداوند تبارك و تعالي امسال حجي مطلوب و در كمال امنيت و آسايش داشته باشيم و حجاج كشورمان با عزت و عظمت در مراسم حج شركت و با سلامتي و موفقيت هرچه تمامتر به كشور بازگردند. والله المستعان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران