3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند 3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند 3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند 3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند 3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند 3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند 3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند

3 هزار کرمانی به حج تمتع مشرف می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: سه هزار نفر از استان کرمان به حج تمتع سال 96 مشرف می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام روح الله صاحبي عصر يكشنبه در نشست خبري افزود: سال 94 تعداد 2 هزار و 200 نفر از كرمان به عربستان براي حج تمتع اعزام شده بودند.
وي با اشاره به مذاكرات هيات ايراني با مسئولان عربستان در رابطه با حج تمتع امسال تصريح كرد: حفظ شئون، كرامت و عزت حجاج ايراني در مذاكرات از دفعات قبل بسيار بيشتر مورد تاكيد قرار گرفته است.
مديركل خج و زيارت استان كرمان گفت: با توجه به ضمانت ها و تعامل ها، مسئولان عربستان سعودي بسيار علاقه مند به حضور جدي ايران در حج تمتع امسال بودند و تعامل خوبي در اين زمينه برقرار شده كه انشاءالله يكي از بهترين حج ها در سال جاري برگزار مي شود.
وي با اشاره به فضاسازي هاي منفي در رابطه با حج امسال در رسانه هاي مجازي افزود: عده اي با طرح مسائل كذب ايجاد وحشت مي كنند و به دنبال آن هستند تا مسلمانان را از فريضه واجب دور كنند و آن را تشويق مي كنند.
حجت الاسلام صاحبي تاكيد كرد: ديپلماسي قوي در جهان اسلام، ديپلماسي حج است و مي تواند نگاه هاي تنش زا را از يكديگر دور كند.
وي با اشاره به طرح موضوع دستبندهاي الكترونيكي اسرائيلي گفت: اين مسئله كذب است و طرح اوليه را ايران براي سهولت شناسايي و دسترسي زائران پيشنهاد داده بود.
وي اضافه كرد: 50 درصد از ناوگان هوايي در سال هاي قبل اعزام داخلي بود كه امسال با مذاكرات انجام شده صد درصد از ناوگان داخلي براي حمل و نقل حجاج به عربستان استفاده مي شود.
مديركل حج و زيارت استان كرمان گفت: به منظور تامين آرامش و تضمين سلامت حجاج، هيات اپزشكي و هلال احمر در امر خدمت رساني به حجاج ايران حضور دارند.
وي افزود: مسئله اسكان حجاج در بهترين مكان انجام شده است و حتي مسئولان سعودي پذيرفته اند انگشت نگاري توسط طرف ايراني انجام شود.
وي با اشاره به حادثه منا در سال 94 تاكيد كرد: يكي از مطالبات جدي هيات ايراني پيگيري غرامت شهداي حادثه منا بود كه با جديت مذاكره كننده ايراني جزو محورهاي مذاكرات قرار گرفت و از هر خانواده قربانبان منا 2 نفر به حج تمتع 96 اعزام مي شوند.
حجت الاسلام صاحبي گفت: با پذيرش شرايط هيات ايران مراسم برائت از مشركان در حج تمتع امسال ممنوع نيست و در چادرها برگزار خواهد شد.
وي گفت: مسئولان عربستان سعودي پذيرفتند كه 10 نفر از كاركنان كنسولگري ايران از اول مرداد تا انتهاي مراسم حج تمتع براي پيگيري مطالبات و امور زائران در عربستان حضور داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه هزينه حج تمتع امسال حدود 10 ميليون تومان است تصريح كرد: تمامي هزينه هاي اخذ شذه از متقاضيان، خدمات تمام شده از هر حاجي است و وجه اضافي دريافت نمي شود. خجت الاسلام صاحبي بيان كرد: پيش ثبت نام متقاضيان اولويت دار از بيست و سوم فروردين شروع شد و تا سوم ارديبهشت ادامه دارد.


| شناسه مطلب: 67690




حج تمتع كرمان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران