قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود

قطار مسیر قم کربلا به زودی راه اندازی می شود

مدیرکل راه آهن قم با تاکید بر نقش مهم توسعه حمل و نقل ریلی در کاهش ترددهای جاده ای گفت: در سال گذشته، 10 میلیون و 586 هزار و 329 تن کالا از طریق راه آهن قم به سایر استان های کشور منتقل شد.

به گزارش ايرنا، محسن اعتماد روز يكشنبه در همايش «نقش راه آهن در توسعه پايدار قم» در سالن اجتماعات اداره كل استاندارد اين استان، اظهار داشت: اين ميزان كالا توسط 30 رام قطار با ظرفيت حجمي روزانه 29 هزار تن از راه آهن قم جا به جا شده است.
وي همچنين انتقال اين حجم از كالا از طريق ريل را موجب حذف تردد روزانه يك هزار و 318 دستگاه تريلر از جاده هاي كشور عنوان كرد.
اعتماد همچنين با اشاره به حركت چهار رام قطار از قم به طرف تهران افزود: در حالي كه هزينه جا به جايي هر مسافر تنها 40 هزار ريال است، ضريب اشغال اين قطارها تنها 70 درصد است، ولي بايد به صد درصد افزايش پيدا كند.
وي تعداد مسافراني كه از طريق راه آهن قم به تهران عزيمت مي كنند را روزانه پنج هزار و 248 تن برشمرد و گفت: اين اقدام منجربه حذف تردد 132 دستگاه اتوبوس و همچنين يك هزار و 312 دستگاه سواري از آزاد راه قم - تهران مي شود.
مديركل راه آهن قم همچنين با اشاره به تلاش هاي در حال انجام به منظور اضافه كردن حداقل يك رام قطار ديگر به قطارهاي مسير قم - تهران، افزود: در حال حاضر روزانه سه رام قطار نيز از قم به سمت مشهد مقدس اقدام به نقل و انتقال مسافران مي كند كه متوسط ضريب اشغال آن نيز 89 درصد است.
اعتماد گفت: با رايزني هاي صورت گرفته با ستاد مركزي راه آهن كشور و همچنين مذاكره با سازمان حج و زيارت به زودي شاهد راه اندازي قطار قم - كربلا خواهيم بود.
دراين همايش راهكارهاي افزايش فعاليت هاي راه آهن قم به عنوان يكي از راه هاي توسعه پايدار استان مورد بررسي قرار گرفت و مسئولان امر ديدگاه هاي خود را دراين زمينه بيان كردند.
قم در محور مواصلاتي 17 استان كشور قرار دارد و سالانه حدود 20 ميليون زائر وارد قم مي شوند.


| شناسه مطلب: 67691




قم حمل و نقل كربلا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران