حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در حرم امام علی:

ارزشهای اخلاقی نتیجه بعثت انبیا است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ارزشهای اخلاقی را نتیجه بعثت انبیا خواند و گفت: پیامبر (ص) جامعه جاهلی و بت پرست را یکتاپرست و از آنها افرادی همچون سلمان، اباذر، مقداد و عمار تربیت کرد و توانست در دنیا تحول ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني در مراسم جشن مبعث كه شب گذشته با حضور زائران ايراني در حرم اميرالمومنين علي (ع) برگزار شد، در سخناني با تبريك اين روز خجسته گفت: اگر فضيلتي در دنيا مي بينيم، مرهون انبياء و به ويژه نبي مكرم اسلام (ص) است.
وي با اشاره به آيه «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»، گفت: در قرآن آيات متعددي وجود دارد كه فلسفه ارسال رسل و بعثت انبياء را بيان مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به مظاهر بت پرستي جديد گفت: هنوز در هندوستان و برخي كشورها بت پرستي دوران جاهليت رواج دارد، هزاران بتكده در هندوستان وجود دارد كه انسانهاي زيادي مانند دوران جاهليت آنها را عبادت مي كنند، در چين مجسمه 10 متري از بودا ساخته اند و جمعيت كثيري آن را عبادت مي كنند؛ در دنيا شيطان پرستي رواج دارد. نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اولين رسالت پيامبر را نجات بشريت از رذائل اخلاقي دانست و گفت: پيامبر (ص) بارها مي فرمود كه مبعوث به رسالت شدم تا ارزشهاي اخلاقي را به جامعه نشان دهم و آنها را در جامعه حاكم كنم.
وي عنوان كرد: آن اندازه كه دين اسلام در زمينه ارزشهاي اخلاقي برنامه دارد، اديان ديگر اين اندازه دستورالعمل ندارند؛ در اسلام دروغ، غيبت كردن و خوردن مال يتيم ممنوع است، اگر اين دستور العمل ها را در جامعه پياده كنيم، آن جامعه شايسته زيستن است و انسان مي تواند به خوبي در آن جامعه زندگي كند؛ جامعه اي كه در آن صميميت باشد و مردم حقوق يكديگر را مراعات كنند، شايسته زندگي كردن است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ارزشهاي اخلاقي را نتيجه بعثت انبيا خواند و گفت: پيامبر (ص) جامعه جاهلي و بت پرست را يكتاپرست و از آنها افرادي همچون سلمان، اباذر، مقداد و عمار تربيت كرد و توانست در دنيا تحول ايجاد كند.
وي اظهار داشت: نقش بعثت انبيا اين است كه سطح فكري مردم را بالا ببرند؛ جامعه جاهل جامعه اسلامي نيست؛ اسلام با علم، منطق و حكمت عجين است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به علم اميرالمومنين (ع) گفت: حضرت علي وقتي در كنار پيامبر قرار مي گرفت، از نبي گرامي اسلام سئوال مي كرد و يك لحظه فرصت را براي دانستن از دست نمي داد؛ امام علي (ع) پرورش يافته مكتب پيامبر (ص) است و از دوران كودكي با ايشان بود و به مردم اعلام مي كند كه هر نكته مجهولي در آسمان و زمين سراغ داريد، از من بپرسيد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: متاسفانه مردم سوالات ابتدايي از ايشان مي پرسيدند؛ اگر بشر مي فهميد و شخصيت حضرت علي را درك مي كرد و پيچيده ترين سوالات علمي را از ايشان مي پرسيد، خيلي زودتر به رشد علمي دست مي يافت.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت يكي از ويژگي هاي پيامبران را عدالت خواند و افزود: خداوند به آنها كتاب و ميزان داد تا عدالت را در جامعه برقرار و عدل را در گيتي حاكم كنند.
وي با ذكر اينكه آزادي نتيجه بعثت انبيا است، افزود: قرآن مي گويد، انبيا را فرستاديم تا بردگي را از گردن مردم بردارند و آنها را آزاد كنند؛ هيچ ديني مثل اسلام به اين آزادي ها بها نداده است؛ شخصيت نوراني پيامبر (ص) يك شيوه حكومتي را بنا كرد كه كاملا با گذشتگان متفاوت بود؛ مردم دربار پادشاهان ايران و سلاطين آن دوره را ديده بودند، اما مي ديدند كه پيامبر لباس ساده مي پوشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: زندگي پيامبر ساده بود، اما يك حكومت مترقي و دين جامع را براي زندگي بشريت ارائه داده و كامل ترين، جامع ترين و زيباترين دين در جهان، اسلام است.
وي با بيان اين مطلب كه به جز اسلام، اديان ديگر براي بشر چيزي ارائه نداده اند، افزود: اگر زندگي پيامبر(ص) و دستورات اسلام را نگاه كنيم، براي تمام زندگي قانون و راه حل ارائه كرده است؛ قبل از اينكه انسان متولد شود، تا زمان كودكي، نوجواني، جواني، ازدواج، زندگي مشترك و مسائل ديگر اسلام براي اين دوره ها برنامه دارد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عنوان كرد: در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، بين المللي دين اسلام براي جامعه برنامه دارد و جامع ترين دين براي اداره زندگي بشر اسلام است؛ ما اگر امروز شاهد فضيلتهايي در دنيا هستيم، به خاطر نبي مكرم اسلام(ص)است و اگر كسي طالب سعادت است، تنها كساني كه مي تواند نجات بخش انسان باشد، پيامبر و آل پيامبر است.
وي با اشاره به فلسفه زيارت اظهار داشت: اينكه به زيارت ائمه (ع) مي آييم، به خاطر اين است كه وفاداري به اين مكتب را اعلام كنيم و آنها را پيشواي خود بدانيم و اين حضور، پيمان بستن با پيشوايان دين است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به مقام امام علي (ع) افزود: پيشوايي به اين جامعيت بعد از پيامبر (ص) پيدا نمي كنيم، عشق به مردم در وجود امام علي موج مي زد، به طوري كه وقتي مالك را به مصر فرستاد به او مي فرمايد كه تمام قلبت را لبريز از محبت به مردم كن، مولا آن قدر به مردم محبت كرد كه در نماز و در حالت ركوع انگشتر را به فقير مي دهد؛ ايشان شاگرد مكتب پيامبري هستند كه سراسر زندگيش مملو از خوبي، معنويت و صميميت است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با ذكر اينكه در اين عمر دنيا فرصت آزمون و خطا نداريم، خطاب به زائران گفت: اين مكتب و دين را خوب بشناسيم و به ديگران بشناسانيم و خود نيز به اين مكتب عمل كنيم و در بازگشت به ميهن در همه شئون زندگي علي گونه عمل كنيم؛ اگر اين پيمان را ببنديم و به آن وفادار باشيم، برات نجات از دوزخ را از اميرالمومنين (ع) به بركت شب مبعث خواهيم گرفت.
بنابراين گزارش در ادامه اين برنامه حاج جمال رحيمي، از ذاكرين اهل بيت (ع) به مناسبت مبعث نبي مكرم اسلام (ص) اشعاري را قرائت كرد و به مولودي خواني پرداخت و زائران ايراني با صداي گرم اين ذاكر اهل بيت (ع) همنوايي كردند.




نظرات کاربران