آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است

آیت الله مکارم شیرازی: شایعه‌پراکنی گناه است

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی نظام را برای پیشرفت خود تخریب می‌کنند، گفت: نامزدهای انتخابات فقط خدمات خود را اعلام نمایند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي صبح چهارشنبه در درس خارج فقه كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، به موضوع انتخابات اشاره كرد و گفت: اختراعات بشر خوب است؛ اما شمشير دو لبه است كه مي‌توان در مسير خوب و بد از آن استفاده نمود كه غالباً در مسائل بد به كار گرفته مي‌شود.
وي اظهار داشت: نيروي اتم مي‌تواند خدمات بسياري به بشريت داشته باشد؛ اما از آن طرف مي‌تواند به بمب نيز تبديل شده و صدها هزار نفر را قرباني نمايد.
اين مرجع تقليد ابراز داشت: يكي از اين اختراعاتي كه اخيراً در اختيار قرار گرفته و شمشير دو لبه است، فضاهاي مجازي است كه از يك طرف مي‌تواند وسيله پيشرفت جامعه بشري شده و از طرف ديگر وسيله‌اي براي نشر زشتي‌ها، آلودگي‌ها، تهمت‌ها و ... شود.
پخش شايعات از كارهاي نامناسب در فضاي مجازي است
آيت الله مكارم شيرازي افزود: پخش شايعات يكي از كارهاي نامناسب در فضاي مجازي است كه معمولاً از طرف دشمنان انجام مي‌گيرد؛ چراكه فقط به فكر تخريب هستند و ما بايد از اين دسيسه‌ها آگاه بوده و بازيچه دست مخالفان نباشيم.
اين استاد برجسته حوزه تصريح كرد: شايعه پراكني و پخش اراجيف سبب تزلزل جامعه شده و از نظر اسلام گناه بزرگي است؛ آيا سزاوار است براي رسيدن به ۴ روز حكومت، دست به دروغ و تهمت بزنيد؟ بياييد انتخابات اسلامي برگزار كرده و نامزدها فقط خدمات خود را اعلام نمايند؛ چرا پيشرفت خود را در نابودي ديگري مي‌دانيد؛ البته برخي نيز نظام را براي پيشرفت خود تخريب مي‌كنند كه حركتي نادرست است.
اين مفسر قرآن كريم بيان داشت: بحمدالله كشوري مقتدر و توانا داريم؛ البته مشكلاتي نيز دارد كه دشمن به دليل همان توانايي به دنبال مشكل تراشي است و بايد مطابق با توانايي خود به ساخت كشور بپردازيم.
مطلقاً راجع به جناح‌ها ورودي نكرده و نخواهيم داشت
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اين مطلب كه اصل انتخابات را تقويت خواهيم كرد، اظهار داشت: ما در مسئله انتخابات نه هيچ دخالتي كرديم و نه خواهيم كرد و مطلقاً راجع به جناح‌ها ورودي نكرده و نخواهيم داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به روايتي از نبي مكرم اسلام(ص) اشاره كرد و گفت: حضرت فرمودند: «أخسر النّاس صفقة رجل أخلق يديه في آماله و لم يساعده الأيّام علي أمنيّته فخرج من الدّنيا بغير زاد و قدم علي اللَّه تعالي بغير حجّه/ زيان كارترين مردم آن كس است كه: عمري به آرزو گذارند و روزگار وي را بمنظور نرساند و از دنيا بي توشه برون رود و در پيشگاه خداوند دليلي نداشته باشد».
اين مرجع تقليد اظهار داشت: مسئله آرزوها، يكي از مشكلات مهم زندگي انسان‌هاست؛ منظور از آرزوها آن است كه انسان قانع به وضع موجود نبوده و غالباً هم اين آروزها جزو مواردي است كه نيازمند به آن نمي‌باشد.
اين استاد برجسته حوزه ابراز داشت: كسي كه شبانه روز براي رسيدن به آرزوهاي نامعقول خود تلاش مي‌كند، نمي‌تواند به فكر آخرت خود بوده و زاد و توشه‌اي فراهم نمايند. قارون يكي از تجربياتي است كه در قرآن كريم به آن اشاره شده و بايد عبرت گرفت، امروز نيز قارون‌هايي بوده و ثروت‌هايي دارند.


| شناسه مطلب: 67744




مكارم شيرازي



نظرات کاربران