انتشار ترجمه انگلیسی کتاب انتشار ترجمه انگلیسی کتاب انتشار ترجمه انگلیسی کتاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار ترجمه انگلیسی کتاب انتشار ترجمه انگلیسی کتاب انتشار ترجمه انگلیسی کتاب انتشار ترجمه انگلیسی کتاب انتشار ترجمه انگلیسی کتاب

انتشار ترجمه انگلیسی کتاب "مبانی دینی و سیاسی برائت از مشرکان"

نویسنده در این کتاب به بررسی برخی از ویژگی های سیاسی حج می پردازد. برائت از مشرکان از اجزای تفکیک ناپذیر آیین عبادی ـ سیاسی حج ابراهیمی است که این کتاب در تبیین مبانی دینی و سیاسی این اصل انکارناپذیر می کوشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به همت واحد ترجمه پژوهشكده حج و زيارت ترجمه انگليسي كتاب "مباني ديني و سياسي برائت از مشركان" نوشته حجت الاسلام دكتر سيدجواد ورعي (چاپ اول، مشعر، 1379، 166ص) اخيرا تهيه و منتشر شده است.
اطلاعات اين اثر به زبان انگليسي: Politico-Religious Fundamentals for the Declaration of Dissociation from Polytheists / Written by Seyed Javad Varaie, Translated by Maryam Shaeri & Hadi Valipour, Tehran, Mashar, 2017.
نويسنده در اين كتاب به بررسي برخي از ويژگي هاي سياسي حج مي پردازد. برائت از مشركان از اجزاي تفكيك ناپذير آيين عبادي ـ سياسي حج ابراهيمي است كه اين كتاب در تبيين مباني ديني و سياسي اين اصل انكارناپذير مي كوشد.
در متن فارسي اين كتاب آمده: بخشي از اين نوشتار پيشتر به صورت مقاله اي با عنوان «مباني ديني برائت از مشركان» در فصل نامه ميقات حج منتشر شده است. اين نوشته نگرشي جامع همراه با بازنگري در پاره اي از محورهاي آن مقاله به شمار مي رود كه در دو بخش «مباني ديني» و «مباني سياسي» برائت از مشركان مي پردازد و در پايان به شماري از اشكالات و شبهات در اين باره پاسخ مي گويد.
اين كتاب توسط سركار خانم مريم شاعري به انگليسي ترجمه و پس از بازبيني در واحد ترجمه پژوهشكده حج و زيارت توسط نشر مشعر در ارديبهشت ماه 1395 در 160 صفحه در قطع رقعي منتشر شده است.
گفتني است ترجمه عربي اين كتاب نيز در سال 1391 اين كتاب با عنوان «الاسس الدينيه و السياسيه للبراءة من المشركين» توسط نشر مشعر منتشر شده است.




نظرات کاربران