منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود

منشور موکبداری اربعین حسینی تدوین می شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت:به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی منشور موکبداری برای هیات های مستقر در مسیر زائران اربعین حسینی تدوین می شود.

به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام سيدمحمود موسوي يكشنبه در آيين تقدير از اعضاي موكب‌هاي حسيني مستقر در مرز شلمچه در مصلاي نماز جمعه آبادان افزود:منشور موكبداري با كمك مسئولان موكب‌ها در حال تدوين است و در اين منشور مشخص مي‌ شود كه اعضاي موكب‌ها چه الزاماتي را بايد رعايت كرده و چگونه از عزاداران پذيرايي كرد.
وي بيان داشت:با توجه به اين موضوع كه به مدت 20 سال اربعين حسيني در فصل گرم قرار مي‌گيرد برنامه‌ريزي براي ارائه خدمات به زائران در اين زمان يكي از اهداف است.
وي از شناسنامه‌دار كردن موكب‌هاي حسيني مستقر در مرزهاي چذابه و شلمچه در اربعين حسيني خبر داد و اظهار داشت:تمامي موكب‌ها داراي شناسنامه زماندار مي‌شوند و براي اعضاي موكب‌ها نيز كارت شناسايي صادر مي‌شود.
حجت‌الاسلام موسوي گفت:دو دستگاه آب‌شيرين‌كن از سوي وزارت نيرو براي تامين آب شرب سالم و بهداشتي زائران اربعين حسيني اختصاص‌يافته است و براي نصب آنها در حال رايزني براي اختصاص مكان مناسب هستيم.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خوزستان به استقرار بيش از 700 موكب در مرزهاي خروجي استان خوزستان در اربعين گذشته اشاره كرد و گفت:440 ميليارد ريال اعتبار از سوي مردم در دو مرز شلمچه و چذابه هزينه شده كه اين رقم از عهده هيچ دولتي برنمي‌آيد.
وي به حضور موكب‌هاي حسيني از استان‌هاي فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد در استان خوزستان و مرزهاي منتهي به عراق اشاره كرد و افزود:بدون شك در اربعين سالجاري تعداد موكب هاي علاقه‌مند به ارائه خدمات به بيش از يك هزار و 500 موكب افزايش مي يابد.
حجت‌الاسلام موسوي در بخش ديگري از سخنانش با تشريح اقدامات ستاد عتبات عاليات استان خوزستان در سال 95 ، افزود:از مهم‌ترين طرح‌هاي اجراشده در سال گذشته نوسازي گنبد طلاي حرم مطهر حضرت علي(ع) و ساخت 6 درب حرم امامين عسكريين(ع) بود.
وي ساخت 2 درب از حرم حضرت مسلم بن عقيل(ع) ، مرمت حرم حضرت زينب(س) و تأمين سيستم اطفاي حريق توسط مردم آبادان را از ديگر طرح‌هاي اجراشده در سال گذشته عنوان كرد و بيان داشت:همه اين طرح ها از سوي گروهاي كارشناس استان خوزستان به انجام رسيده است.
امام‌جمعه موقت آبادان نيز در اين مراسم حركت اربعين حسيني را در راستاي حفاظت از اسلام و انقلاب عنوان كرد و بيان داشت:اربعين در عصر حاضر حركتي بي‌نظير است كه در هيچ دوره‌اي از تاريخ اتفاق نيفتاد است.
حجت‌الاسلام علي نجيبي افزود:حركت بزرگ زائران در اربعين حسيني موجب آشنايي هرچه بيشتر مردم جهان بافرهنگ و مكتب عاشورايي امام حسين (ع) و شهداي كربلا مي‌شود.
مسئول ستاد عتبات عاليات آبادان و مسئول كميته هماهنگي موكب‌هاي حسيني در مرز شلمچه نيز در اين مراسم گفت:در مدت‌زمان كوتاهي هيات هاي حسني از بيش از 900 هزار زائر حسيني در مرز شلمچه پذيرايي كردند.
مكي يازع به استقرار 285 موكب در مرز شلمچه اشاره كرد و افزود:چند شهر و استان نيز به‌عنوان معين در كنار موكب‌هاي استان خوزستان از زائران پذيرايي كردند.


| شناسه مطلب: 67832




اربعين



نظرات کاربران