الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

الگو گرفتن از امام حسین رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با اشاره به علاقه مثال زدنی مردم ایران اسلامی به حضرت سیدالشهداء تصریح کرد: این مردم با الگو گرفتن از امام حسین (ع) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در شب ميلاد فرخنده امام حسين (ع) دربرنامه تلويزيوني «مخاطب خاص» شبكه سوم سيما كه از جوار حرم مطهرحسين بن علي (ع) دركربلا به صورت زنده پخش شد ، ضمن برشمردن ويژگي هاي حضرت سيدالشهداء اظهار داشت: حضرت حسين بن علي در ميان ائمه از ويژگي هاي خاصي برخوردار هستند. ايشان خودشان امامند، فرزند امامند و 9 امام بعدي هم از نسل امام حسين (ع) هستند و به خاطر آنچه كه در پايان عمرشان اتفاق افتاد خداوند در قضاياي كربلا جوشش و محبتي در قلوب مردم قرار داده است كه هرگز اين محبت كم رنگ و خاموش نخواهد شد، از سوي ديگر علاقه مردم عزيز كشورما هم به امام حسين كاملا روشن و مثال زدني است و از همه مهم تر اين كه مردم ما از حسين بن علي (ع) الگو گرفتند و اين انقلاب بزرگ و شكوهمند را به رهبري امام امت رضوان الله تعالي عليه ايجاد و پيروز كردند كه امروز هم با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري سربلند ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه مخاطب انبياء و ائمه معصومين عليهم صلوات الله عموم مردم هستند، افزود: در قرآن كريم آيات متعددي روشن مي كند كه مخاطب عام انبياء و بويژه پيامبر اسلام عموم مردم دنيا هستند، قرآن مي گويد: و ما ارسلناك الي رحمة للعالمين، و اما مخاطب خاص پيامبر و ائمه بر اساس آنچه كه در روايات آمده است نسل جوان هستند، رسول الله فرمودند: عليكم بالاحداث ، به جوانان بپردازيد و توجه تان را به نسل جوان معطوف كنيد. واقعيت اين است كه نسل جوان بسيار تاثير گذارند و در همه عرصه ها نقش دارند لذا مخاطب خاص اين برنامه بسيار خوب و زيبا نيز مي تواند بيشتر نسل جوان باشد، هر چند عموم مردم را هم در بر مي گيرد .
حجت اسلام والسملمين قاضي عسكر در پاسخ به سوالي درباره خانواده منتظر گفت: اگر بخواهيم با الهام از زندگي حسين بن علي (ع) به اين پرسش پاسخ دهيم به نظر مي رسد يكي از ويژگي هاي خانواده منتظر حاكم كردن محبت در درون خانواده است. پيامبر هنگام تولد حسين بن علي خطاب به اسماء فرمودند قنداقه حسين را بياور و پيامبر در گوش راست آن حضرن اذان و در گوش چپ اقامه گفتند و حدود شش سالي كه امام حسين با پيغمبر همنشين و دركنار ايشان بود تمام زواياي اين زندگي مملو از محبت ، لطف و عنايت است تا آنجا كه در دوران طفوليت وقتي حسين بن علي را خدمت پيامبر مي آوردند بارها لب هاي بچه اش را مي بوسيد و مي فرمود خدايا من او را دوست دارم و هر كس هم كه او را دوست بدارد دوستش بدار. بعد ازآن كه كمي هم بزرگتر مي شود و رشد مي يابد روايات شيعه و سني هر دو نقل كرده اند كه پيامبردر كوچه مي بينند امام حسين در كودكي با هم سن و سالان خود بازي مي كند اين بچه را دنبال و او هم از دست پيامبر فرار مي كند و سرانجام او را درآغوش مي گيرند او را مي بوسند و به او محبت مي كنند. به نظرم با توجه به مشكلاتي كه امروز خانواده ها با آن روبرو هستند و گاهي مي آيند و سئوال مي كنند كه چرا اين دشواري را پيدا كرديم و چكار كنيم كه در زندگي مان با نسل جوان مشكل پيدا نكنيم يكي از كليدي ترين مسائل حاكم كردن محبت در خانواده ها است ما هرچه محبت را توسعه دهيم نهايتا شرايط ما در محيط زندگي بهتر خواهد شد.
وي افزود: در رواياتي هم كه از حضرت وليعصر (عج) داريم همين است كه وقتي آن حضرت ظهور مي كند محبت را در سراسر گيتي حاكم مي كند و به دشمني ها خاتمه مي دهد. اين يكي از بهترين درس هاي مرتبط با با شب ولادت امام حسين (ع) است كه مي تواند مرتبط يك خانواده منتظر باشد .
نماينده ولي فقيه همچنين در پاسخ به اين سوال كه درشب ميلاد امام حسين از فرازهاي مهم و پرمغز دعاي عرفه بگوييد ، اظهار داشت: دعاي عرفه يك دعاي عرفاني و توحيدي است و مضاميني كه در اين دعا به كار رفته است حقيقتا كارانسان نيست و جز حسين بن علي و اهل بيت عصمت و طهارت نمي تواند كسي چنين ادبياتي را در قالب دعا به بشر ارائه دهد تا بفهمد چگونه بايد با خدا راز و نياز و مناجات كرد.
وي ازمعرفت بعنوان يكي ازمهمترين نكات در زندگي ائمه ياد كرد و گفت: ارتباط ما با ائمه بايد براساس معرفت باشد، در روايات مربوط به زيارت امام حسين ازجمله دركتاب كامل الزيارات بيش از 25 روايت داريم كه روي كلمه عارفا بحقه تكيه شده است يعني وقتي مي توانيم از حسين و ائمه الگو بگيريم كه علاقه ما برپايه معرفت استوار باشد و حقيقت وجودي امامان ، عظمت وجودي، علم بي نهايت ، تقوا و كمالاتشان را بشناسيم .
وي افزود: نكته مهم اين است كه اساسا نتيجه محبت و معرفت كشش طرف مقابل است، در قرآن هم داريم" قُل اِن كُنتُم تُحِبّونَ اللهَ فَاتَّبِعوني يُحبِبكُمُ الله : اگر خدا را دوست مي داريد پس از من پيروي كنيد تا خدا نيز شما را دوست بدارد و اگر كسي تبعيت نكند معلوم مي شود كه پيامبر را دوست ندارد. ببينيد كه اين شب ها چه غوغايي دراين حرم ها و بين الحرمين است ، كسي كه مي گويد عاشق حسينم معنايش اين است كه دارد كشش پيدا مي كند كه بيايد و ازحسين بن علي تبعيت كند. در زيارتنامه ها نيزهمين را مي گوييم "مطيعٌ لكم مقرٌ بامامتكم سلمٌ لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم" لذا اين ويژگي بسيار مهم است كه بدنبال محبت يا به تعبيري ديگرعشق به ائمه باشيم.
وي اضافه كرد: همين ديشب كه حرم بودم پيكربرخي از شهداي موصل را كه دردفاع از كشورشان و اسلام به شهادت رسيدند آورده بودند، جمعيت حاضريكپارچه فرياد مي كشيد لبيك يا حسين لبيك يا حسين، واقعا در و ديوار مي لرزيد و به انسان حال حماسي و غرور دست مي داد اين همان عشقي است كه در روايات و در مضامين ديني از آن به محبت تعبير شده است.




نظرات کاربران