چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟ چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟

چگونه پس از سفر، کربلایی بمانیم؟

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی با بیان اینکه از مناجات شعبانیه باید بیاموزیم که برای یکدیگر دعا کنیم، تصریح کرد: امروز امام حسین(ع) و امام زمان(عج) امضا کردند که شما دانشگاهیان در کربلای معلی و در این ایام حضور داشته باشید و بدانید افراد بسیاری بودند که ثبت نام کردند اما توفیق این زیارت نصیب آنان نشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين فقيهي؛رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در همايش احلي من العسل كه با حضور كاروان هاي دانشگاهي استان هاي گيلان، مازندران و قم برگزار شد، ضمن تقدير از تلاش ها و همكاري هاي مسئولان بعثه مقام معظم رهبري به منظور برگزاري اين همايش ها اظهارداشت: در شانزدهمين دوره اعزام دانشگاهيان، بيش از ۳۵۰ كاروان عازم عتبات عاليات شده است و ثبت نام دوره هفدهم نيز بعد از ماه مبارك رمضان خواهد بود.
وي با بيان اينكه شب ميلاد امام حسين(ع) در كربلاي معلي حضور داريم، افزود: در اين شب اگر از امام حسين(ع) كم بگيريم، مقصر خودمان هستيم زيرا در آيات قرآن هم داريم؛ كه خداوند مي فرمايد؛ «ما باران را نازل كرديم اما مردم به اندازه ظرف خود از آن استفاده مي كنند» بنابراين بايد در اين شب ميلاد از خداوند، درخواست هاي بزرگ داشته باشيم.
فقيهي با بيان اينكه از مناجات شعبانيه بايد بياموزيم كه براي يكديگر دعا كنيم، تصريح كرد: امروز امام حسين(ع) و امام زمان(عج) امضا كردند كه شما دانشگاهيان در كربلاي معلي و در اين ايام حضور داشته باشيد و بدانيد افراد بسياري بودند كه ثبت نام كردند اما توفيق اين زيارت نصيب آنان نشد.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با اشاره به توقعات امام حسين(ع) از زائران دانشگاهي در بازگشت به ميهن افزود: امام حسين(ع) از شما توقع دارد كه پس از اين سفر، در وضعيت نمازخواندن شما تغييري محسوس ايجاد شود، زيرا ايشان جنگ را براي نمازخواندن به تعويق انداختند و حتي در ظهر عاشورا برخي از ياران به شهادت رسيدند تا امام، نماز خود را اقامه كند.
وي اضافه كرد: دومين توقع امام حسين(ع) از ما قرائت و تلاوت قرآن است زيرا بعد از عاشورا سر مبارك ايشان در سه مقطع آياتي از قرآن را تلاوت كردند. اين قرآن خواندن انسان را از دردها و مشكلات مصون نگه مي دارد و پيشگيري مي كند و همچنين شفايي براي دردها و مشكلات نيز هست.


| شناسه مطلب: 67851




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران