نرم افزارهای «حج» در یک نگاه نرم افزارهای «حج» در یک نگاه نرم افزارهای «حج» در یک نگاه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نرم افزارهای «حج» در یک نگاه نرم افزارهای «حج» در یک نگاه نرم افزارهای «حج» در یک نگاه نرم افزارهای «حج» در یک نگاه نرم افزارهای «حج» در یک نگاه

نرم افزارهای «حج» در یک نگاه

پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به حوزه نمایندگی‌ولی‌فقیه در امورحج‌و‌زیارت تاکنون بیش از 20 نرم‌افزار تولید و در اختیار روحانیون معزز کاروان‌ها، مدیران محترم، عموم زایران بیت‌الله الحرام و علاقمندان به مباحث حج و زیارت به طور رایگان قرار داده است.

حج يكى از اركان مهمّ اسلام، و از بزرگترين فرائض دينى است. قرآن مجيد در يك عبارت كوتاه و پرمعنى مى فرمايد: «وَ لِلّه عَلَى النّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ اِلَيْهِ سَبيلاً؛ براى خدا بر مردم است كه حجّ خانه او كنند، آنها كه توانائى رفتن به سوى او دارند» و در ذيل همين آيه مى فرمايد: «وَ مَنْ كَفَرَ فَاِنَّ اللّهَ غَنِىٌّ عَنِ الْعالَمينَ؛ و هر كس كفر ورزد (و حج را ترك كند، به خود زيان رسانده)، خداوند از همه جهانيان بى نياز است.»
اين ركن بزرگ اسلام، داراي احكام بسياري است كه حج گزاران بايد از آن مطلع باشند و به آن عمل كنند؛ اما يادگيري و به خاطر داشتن اين خيل عظيم احكام كار بسيار پرمشقتي است كه براي تسهيل در اين امر، علماي دين به جمع آوري و چاپ كتبي در اين زمينه اقدام كرده اند.
با پيشرفت فن آوري هاي روز و دسترسي عموم مردم به اين فن آوري ها، وظيفه حمل كتب و نگهداري آن نيز تسهيل شد و حجم اطلاعات مورد نياز در قالب نرم افزارهاي مختلف عرضه گشت.
پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت نيز در راستاي اين مسئوليت خطير نسبت به توليد اينگونه نرم افزارها اقدام كرده است و تاكنون بيش از 20 نرم افزار توليد و در اختيار روحانيون معزز كاروان ها، مديران محترم ، عموم زايران بيت الله الحرام و علاقمندان به مباحث حج و زيارت به طور رايگان قرار داده است.
نرم افزارهاي ويندوزي تهيه شده عبارتند از: كتابخانه جامع حج ، كتابخانه زائر، كتابخانه اعتقادات و پاسخ به شبهات، نواي حج (صوتي) ، مكتبة الحج ، كتابخانه اسرار و معارف حج ، كتابخانه احكام و مناسك حج ، هميار سفر ، كتابخانه اماكن و آثار اسلامي و كتابخانه سفرنامه و خاطرات حج.
نرم افزارهاي اندرويدي نيز عبارتند از: باران رحمت ، كتابخوان حج ، زيارتنامه زائر ، همراه زائر ، نسيم بهشت ، نقشينه آسمان ، نواي حج و نماز برتر. براي دريافت هر يك از نرم افزارهاي فوق اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران