نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم» نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم»

نگاهی به کتاب«نهج الفصاحه، سخنان پیامبراعظم»

گروه نشر و چاپ قدسیان کتاب «نهج الفصاحه ، سخنان پیامبر اعظم» را با ترجمه و نگارش علی اکبر مظاهری منتشر کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،گروه نشر و چاپ قدسيان كتاب «نهج الفصاحه ، سخنان پيامبر اعظم» را با ترجمه و نگارش علي اكبر مظاهري منتشر كرده است.
كتاب «نهج الفصاحه» شامل ۳۲۲۷ حديث به همراه دو ضميمه است كه ضميمه اول خطبه‌هايي از پيامبر اعظم صلي الله عليه واله وسلم و ضميمه دوم تمثيلات آن حضرت را دربردارد.
ترتيب و چينش احاديث اين كتاب به ترتيب الفبايي و بر اساس حرف اول كلمه آغازين حديث بوده است اما مترجم در ترجمه‌ خود، احاديث كتاب را بر اساس موضوع آنها دسته‌بندي كرده‌ است.
علي اكبر مظاهري، در مقدمه علت نگارش را چنين بيان كرده است: «نهج الفصاحه تا چندي پيش ترجمه‌اي جز همان ترجمه نخستين آقاي پاينده نداشت. اخيرا چند ترجمه تازه نيز چاپ شده است. بهترين ترجمه نهج الفصاحه با وجود كاستي‌هايش همان ترجمه آقاي پاينده است. اما اكنون كه حدود نيم قرن از كار ايشان مي‌گذرد، روا بود كه اصلاحاتي كه در آن ترجمه انجام گيرد و پاره‌اي از كاستي‌هاي ترجمه نخستين جبران گردد؛ از اين رو ما به ترجمه‌اي تازه پرداختيم، اما در ترجمه خود، بسياري از عبارتها و كلمه ها و واژگان ترجمه نخستين را در برجاي خود باقي نهاديم و نرجمه ما وامدار ترجمه آقاي پاينده است.»
همچنين مترجم كتاب در بيان نوع ترتيب مطالب نهج الفصاحه مي‌گويد: «ما نهج الفصاحه را بر همان ترتيب و شمايل نخستينش باقي نهاديم، حتي شماره‌هاي احاديث را، با اينكه اشتباه هايي داشت بر هم نزديم و اشتباهات را در پانوشت صفحه ها تذكر داده‌ايم، و نيز فهرست موضوعي كتاب را كه در آخر كتاب است، در همان جا و به همان حال باقي نهاديم و اشتباه‌هايش را اصلاح كرديم. بنابراين شماره هاي احاديث با شماره هاي فهرست موضوعي هماهنگ اند.»
مظاهري در بخش پيشگفتار نيز به حروف‌نگاري و صفحه آرايي و طراحي جديد نيز اشاره مي‌كند.
همچنين نگارنده براي همه احاديث، خطبه ها و تمثيل­ها عنوان­هاي مناسب آورده كه تعداد اين عنوان‌ها حدود 3400 عنوان است، در حالي كه مطالب نسخه اصلي كتاب عنوان ندارد.
نويسنده در انتهاي كتاب نيز ويژگي هاي كتاب خويش را چنين برمي‌شمارد:
«عنوان گذاري تمام حكمت‌ها، مطابقت ترتيب و شماره حكمت‌هاي اين نسخه با متن مرجع، توضيح پاره‌­اي از حكمت­ها جهت فهم و بهره بيشتر، فهرست موضوعي، فهرست تفصيلي و حروف‌چيني و صفحه آرايي دقيق و چشم انداز.»
گروه نشر و چاپ قدسيان چاپ سوم كتاب «نهج الفصاحه» را با ترجمه و نگارش علي اكبر مظاهري در 560 صفحه به قيمت 16800 تومان درسال 1392 چاپ و روانه بازار كرده است./998/ ن ۶۰۲/ش




نظرات کاربران