گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند

گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت در تلاش است تا در مناسبت های مختلف یاد و خاطره شهدای فاجعه منا را گرامی بدارد به همین منظور و به مناسب هفته معلم، یاد ۱۲ معلمی که در این فاجعه به شهادت رسیدند را گرامی میدارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شهيد اميدعلي‌ رازقي از جمله معلماني بودند كه در سن 48 سالگي در عيد قربان در سرزمين منا به درجه رفيع شهادت نائل آمدند. وي از استان مازندران و شهر بابل به حج تمتع اعزام شده بود.
خانم آمنه آقنيز از ديگر معلمان شهيد بود كه در سن 46 سالگي در فاجعه منا به شهادت رسيد. وي اهل استان گلستان شهر گنبد بود.
آقاي عبداله ايكدري، 47 ساله و خانم حميده ايازي، 44 ساله از استان گلستان از شهرگنبد كاووس به حج اعزام شده بودند كه اين دومعلم شهيد نيز نامشان در فهرست شهداي منا به ثبت رسيده است.
آقايان عباس معلمي اوره، 35 ساله از شهرضا اصفهان،محمدرضا كارگر54 ساله از يزد،هادي ذاكري, 49 ساله از خراسان،محمدرضا حاجتمند، 51 ساله از نيشابور،مصطفى تودويى، 50 ساله از اليگودرز،ناصر قربان نياازقم، حسين كرابى، 47 ساله از اسفراين،بهرام مهديان دهكردياز چهار محال و بختياري از ديگر معلماي شهيد بودند كه در فاجعه منا به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
گفتني است، براساس آمار ثبت شده تنها اين دوازده تن نامشان به عنوان معلم، جهت اعزام به حج تمتع به ثبت رسيده بود، ولي ممكن است كه برخي ديگر از عزيزان شهيد كه نامشان به عنوان بازنشسته در سامانه اعزام به ثبت رسيده بود، نيز از جمله معلمان شهيد بوده باشند كه ياد و نام آن عزيزان را گرامي ميداريم.
در ادامه بخشي از وصيت‌نامه بهرام مهديان دهكردي، آموزگار شهيدمنا تقديم مي شود: به رسم معلمي‌ام مي‌گويم و تقديم مي‌كنم به آنان كه قدردان خوبانند. چرا كه جامعه‌اي كه قدردان خوبان نباشد به مرگ خوبي‌ها رضايت داده است و بد پروري را تمكين كرده است، چقدر تنگ نظري است عمري با آفتاب زيستن و از آفتاب نگفتن. بياييد بيش از پيش قدر معلم را بشناسيد و با ارج نهادن به معلّم، علم را تقويت كنيد بي شك جامعه‌اي كه در قضاوت خويش پاس حرمت معلّم مي‌دارد آهنگ رشد و تعالي آن شتاب بيشتر مي‌يابد و سلامت علمي و معنوي آن تضمين مي‌شود


| شناسه مطلب: 67884




منا



نظرات کاربران