مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق

مروری بر سفر یک هفته ای حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به عراق

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سفر یک هفته ای به عراق، ضمن حضور در دومین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام ، نحوه خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات را با حضور مسئولان بعثه رهبری، حج و زیارت و شمسا بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در سفر يك هفته اي به عراق، ضمن حضور و سخنراني در دومين اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام ، با حضور در شهرهاي نجف اشرف، كربلا، كاظمين و سامرا، نحوه خدمات رساني به زائران عتبات عاليات را با حضور مسئولان بعثه رهبري، حج و زيارت و شمسا بررسي كرد.
وي عصر دوشنبه چهارم ارديبهشت در فرودگاه نجف اشرف از سوي حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و نيز مسئولان ستاد شمسا و حج و زيارت در عراق مورد استقبال قرار گرفت.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ضمن شركت در مراسم جشن مبعث كه با حضور زائران ايراني در حرم اميرالمومنين علي (ع) برگزار شد، در سخناني با تبريك اين روز خجسته گفت: اگر فضيلتي در دنيا مي بينيم، مرهون انبياء و به ويژه نبي مكرم اسلام (ص) است.
وي در اين مراسم با اشاره به آيه «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»، گفت: در قرآن آيات متعددي وجود دارد كه فلسفه ارسال رسل و بعثت انبياء را بيان مي كند.
وي روز پنجم ارديبهشت به مسجد كوفه مشرف شد و سپس در ديدار آيت الله سيدمجتبي حسيني، نماينده رهبر معظم انقلاب در عراق درباره مسايل فرهنگي زائرين ايراني گفت و گو و تبادل نظر كرد، در ادامه در جمع مسئولان بعثه رهبري و حج و زيارت و ستاد شمساي نجف اشرف حضور يافت و در جريان فعاليتها و مشكلات آنها در مسير خدمات رساني به زائران قرار گرفت.
بنابراين گزارش ، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه در جلسه روحانيون و مداحان كاروان هاي اعزامي به نجف اشرف حضور يافت و در جمع آنها با اشاره به برخي دروغ پردازي ها درباره حج و مذاكرات حج گفت: اين گونه سخنان دروغ است و خواسته هاي نظام و مردم در اين مذاكرات عملي شده است و روزي اين تفاهم نامه را منتشر خواهيم كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين جلسه افزود: در مذاكرات حج عزت، كرامت و حرمت زائر ايراني مدنظر قرار گرفت و در اين تفاهم نامه از سوي وزير حج عربستان قيد شده است، همه امكانات مادي و نيروي انساني را به كار مي گيريم تا كرامت و حرمت زائران حفظ شود، همچنين در مسئله ويزا صدور الكترونيكي آن را پذيرفتند.
وي همچنين از هتل در حال ساخت امام علي (ع) در نجف اشرف بازديد كرد، در اين بازديد مهندس زندي، نماينده كارفرما گزارشي از مراحل ساخت اين هتل و امكانات و ظرفيتهاي آن ارائه كرد.
اين هتل كه در زميني به مساحت 2100 متر مربع در 9 طبقه و زيربناي 21 هزار متر مربع در حال ساخت است و پس از آماده شدن پذيراي زائران ايراني خواهد بود و نقش مهمي در اسكان زائران خواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درادامه سفر خود به كربلا رفت و پس از زيارت حرم مطهر امام حسين و حضرت عباس(ع)، جلسه مشترك مسئولان و كاركنان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و ستاد شمسا با حضور ايشان در هتل جواهر كربلا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در اين جلسه پس از استماع سخنان مسئولان، از تلاش هاي صورت گرفته در جهت رفاه حال زائران و برنامه هاي متنوع بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و ستاد عمليات شمسا تقدير و تشكر كرد.
وي شب مبعث در مراسم باشكوه جشن بزرگ عيد مبعث كه با حضور پرشور و باشكوه زايران ايراني و عراقي برگزار شد، شركت و در اين مراسم پيرامون پيام هاي مبعث سخنراني كرد.
روز چهارشنبه ششم ارديبهشت، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مراسم افتتاحيه دومين اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام كه در حرم امام حسين برگزار شد، شركت كرد، همچنين در برنامه هاي عصر چهارشنبه و پنج شنبه اين اجلاس حضور يافت و پيشنهادهاي خود را درباره منشور حقوق زائر ارائه كرد.
طي برگزاري اين اجلاس سه روزه، وي با توليتهاي مختلف اعتاب مقدسه درباره مسائل و مشكلات زائران ايراني و نحوه تعامل بهتر ميان اعتاب مقدسه به تبادل نظر پرداخت.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، چهارشنبه شب به همراه برخي از توليت هاي اعتاب مقدسه در مراسم ضيافت شام سركنسول جمهوري اسلامي در كربلاي معلا شركت كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت صبح روز پنج شنبه، هفتم ارديبهشت در حرم امام حسين (ع) در جمع زائران ايراني اصلاح رفتار و اخلاق مردم را دستاورد زيارت خواند و افزود: ما در اين مكان ها تنها براي حاجت نمي آييم، بلكه مسئله اقتدا به پيشوايان ديني امر مهمي است؛ كساني كه به زيارت امام حسين (ع) مي آيند، بايد از ايشان الگو بگيرند و اسلام مجسم را در زندگي آن حضرت مشاهده و اين مسير را دنبال كنند؛ اگر به دنبال اين هدف نباشيم، مفهوم زيارت را درك نكرده ايم.
صبح جمعه هشتم ارديبهشت، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ضمن زيارت حرم حضرت سيد الشهداء (ع)، از پروژه ترفيع گنبد امام حسين (ع) در قسمت بالاي ضريح مطهر بازديد كرد.
دراين بازديد علي مهاجري، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان كرمان و مجري دو پروژه ترفيع گنبد و مقاوم و لاغرسازي ستون‌هاي حرم مطهر سيدالشهدا(ع)، پيرامون چگونگي و روند كار و اجراي پروژه توضيحاتي داد.
عصر روز جمعه هشتم ارديبهشت نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مراسم اختتاميه دومين اجلاس اعتاب مقدسه كه در حرم امام حسين (ع) برگزار شد، ادر سخناني ظهار داشت: سال گذشته اولين اجلاس توليتهاي اعتاب مقدسه در مشهد مقدس برگزار شد و راه را براي همگرايي و بهره مند سازي از بركات زيارت هموار كرد.
وي در اين مراسم با اشاره به محورهايي كه بايد در دستور كار مراكز پژوهشي حوزه زيارت قرار گيرد، افزود: نقش زيارت در حفظ ارزشهاي معنوي، تقويت باورهاي ديني، تحول رفتار و شخصيت، تقويت و همبستگي اقشار مختلف و مقابله با ظلم و ستم از جمله محورهايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
همچنين در آيين اختتاميه اين اجلاس توليتهاي مختلف و نيز نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، تفاهم نامه هايي را امضا كردند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ششمين روز حضور خود در عراق براي بررسي مشكلات زائران ايراني وارد كاظمين شد و جلسه ستاد شمسا و بعثه مقام معظم رهبري در كاظمين با حضور وي تشكيل شد.
صبح روز شنبه نهم ارديبهشت، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، با هدف بررسي فعاليت هاي صورت گرفته و تسهيلات فراهم شده براي زائران ايراني عتبات عاليات وارد سامرا شد و با با شيخ ستار المرشدي، توليت حرمين امامين عسكريين(ع) ديدار و گفت و گو كرد.
در اين ديدار دوطرف درباره مسائل و مشكلات زائران ايراني حرمين امامين عسكريين(ع) و نحوه خدمات رساني بهتر به آنها تبادل نظر و گفت و گو كردند.
در ادامه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به حرم مطهر امام زاده سيد محمد مشرف شد و بارگاه مطهر آن حضرت را زيارت كرد.
وي پس از زيارت در ديدار با توليت امام زاده سيد محمد، ضمن تشكر از همكاري و مساعدت هاي اين عتبه ، خدمت به زائرين را افتخار خواند و افزود: كاري كه شما انجام مي دهيد اجر و پاداش فراوان دارد.
بنابراين گزارش در اين ديدار سمير يوسف عباس، توليت مرقد مطهر امام زاده سيد محمد نيز از همكاري هاي بعثه مقام معظم رهبري با اين عتبه تقدير و تشكر كرد.
مقصد بعدي نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بازديد از آشپزخانه امام زاده سيد محمد شهر بلد بود؛ وعده ناهار همه زائران ايراني سامرا در اين آشپزخانه تهيه مي شود.
وي در اين بازديد در جريان امكانات و خدمات اين آشپزخانه به زائرين قرار گرفت؛ در اين بازديد حجج الاسلام نجفي روحاني و احساني ، مسئولان دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و كاظمين و مرتضي نصراللهي، رئيس مركز عمليات شمسا در عراق نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت را همراهي مي كردند و نصراللهي گزارشي از نحوه خدمات رساني به زائرين ارائه كرد.
سپس حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با حضور در پاركينگ زائران ايراني در سامرا، از نزديك در جريان نحوه خدمات رساني اتوبوس هاي اين پاركينگ به زائران قرار گرفت.
وي كه پياده مسير چندصدمتري حرم امامين عسكريين(ع) تا پاركينگ زائران ايراني را پيمود، در طول مسير نيز با چند نفر از زائران درباره مشكلات مختلف آنها گفت و گو و دستورات لازم را براي حل مشكلات آنها صادر كرد، در اين بازديد، مرتضي نصرالهي مدير ستاد عمليات شمسا در عراق گزارشي از برنامه روزانه اتوبوسها و نيز مشكلات پاركينگ ارائه كرد.
عصر شنبه نهم ازديبهشت، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به كربلا بازگشت و در برنامه تلويزيوني «مخاطب خاص» كه به مناسبت ميلاد امام حسين (ع) از شبكه سوم سيما در جوار حرم حضرت سيدالشهدا (ع) به صورت زنده روي آنتن رفت، شركت كرد و با اشاره به ويژگي هاي خانواده منتظر افزود: با الهام از زندگي امام حسين (ع)، يكي از ويژگي هاي چنين خانواده اي، حاكم كردن محبت در درون خانواده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در اين برنامه تلويزيوني با بيان اينكه معرفت در زندگي ائمه (ع) موج مي زد، گفت: محبت و معرفت نتيجه كشش طرف مقابل است، خداوند در قرآن كريم مي فرمايد«قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ »،لذا اگر كسي از پيامبر(ص) تبعيت نكند، در واقع ايشان را دوست ندارد، ما وقتي مي گوييم عاشق امام حسين (ع) هستيم بايد از ايشان تبعيت كنيم.
وي همچنين قبل از برنامه از بخش هاي مختلف استوديوي راه اندازي شده در كربلا و امكانات صوتي و تصويري آن بازديد و با عوامل و سازندگان آن گفت و گو كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در طول اقامت در عراق با زائران كشورمان در شهرهاي نجف، كاظمين، كربلا و سامرا ديدار و در جريان مشكلات آنها قرار گرفت و دستورات لازم را براي حل مشكلات آنها صادر كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت كه به همراه باقري، معاون بين الملل بعثه مقام معظم رهبري براي بررسي مسائل و مشكلات زائران ايراني و شركت در دومين اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام به عراق سفر كرده بود، صبح روز يك شنبه دهم ارديبهشت با بدرقه مسئولان بعثه و شمسا از طريق فرودگاه نجف اشرف به تهران بازگشت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، بعد از ورود به تهران، سفر خود و هيئت همراه به عراق را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در اين سفر علاوه بر شركت در اجلاس مسئولان و نمايندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام و سخنراني در مراسم اختتاميه اين اجلاس دركربلا همراه با مسئولان بعثه مقام معظم رهبري ، حج و زيارت و شركت شمسا نحوه خدمات رساني به زائران ايراني در نجف ، كربلا، كاظمين و سامرا بررسي و توصيه هاي لازم براي رفع مشكلات ، شناسايي نقاط ضعف و قوت و خدمات رساني بهتر ارائه شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران