پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات

پایان طرح‌های بازسازی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از اتمام کار بازسازی حرم های مطهر و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش پابگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، حسن پلارك، رئيس ستاد ‏بازسازي عتبات عاليات از آغاز كار بازسازي و مقاوم سازي حرم‌هاي مطهر كاظمين از امروز خبر داد.
حسن پلارك، گفت: ستاد بازسازي يك مجموعه‌ايي مردمي است كه با همت مردم تشكيل شده است و با هدايت يك سيستم مديريتي دولتي از حدود 12 سال پيش در حال فعاليت است و تلاش شد در اين مدت جفايي كه در دوران حكام جور در عراق نسبت به اين امكان مقدس در ادوار مختلف اتفاق افتاده بود جبران شود. وي با اشاره به صدمات وارد شده به اين اماكن مقدس به ويژه در قرن معاصر و در دوران صدام تصريح كرد: اين بازسازي بعد از آزاد سازي عراق از دست بعثي‌ها ضرورت اصلي بود كه مردم ايران و شيعيان عاشق و دلباخته كه به آن اقدام كردند.
پلارك با اشاره به آغاز كار بازسازي از سال 80 و تداوم آن تا سال 88 گفت: طي 8 سال به هر حرمي كه ما وارد شديم نياز به يكبار بازسازي وسيع و گسترده داشت.
وي اين باسازي را شامل تمامي موارد مورد نياز يك زائر عنوان كرد.
پلارك اين بازسازي را شامل حرم امام علي (ع) در نجف اشرف، حرم مقدس سيد الشهدا و حرم ابوالفضل كربلا و حرم مقدس امام موسي كاظم در كاظمين و حرم امام جواد و امامين عسگرين در سامرا عنوان كرد.
وي تاكيد كرد: اين بازسازي اماكن مقدس همچون مساجد سهله و كوفه و حرم حضرت مسلم و طفلان مسلم در مصيب را هم در برگرفت.
رئيس ستاد ‏بازسازي عتبات عاليات گفت: يك پروژه بزرگ در حرم سيد الشهدا متقبل شده‌ايم كه شامل مقاوم سازي 4 ستون گنبد موجود در حرم حضرت سيد الشهدا است و طرحي ديگر داريم به نام طرح معراج و افزايش ترفيع حرم امام حسين.
پلارك با قدرداني از همت عاشقانه و دلسوزانه اين طرح 8 ساله اظهار داشت: كمك‌هاي كوچك مردمي باعث شد اين طرح عظيم ملي شود.
وي در پايان درباره تبليغات كمك‌هاي مردمي به طرح گفت: تبليغات معتبر در اين زمينه تنها تبليغاتي هستند كه از طريق سامانه همراه اول منتشر مي‌شود.


| شناسه مطلب: 68105




عتبات پلارك كاظمين



نظرات کاربران