ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع

ماه رمضان؛ آغاز کلاس‌های آموزشی حج تمتع

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به فرصت کمی که تا زمان اعزام زائران حج ۹۶ باقی مانده است، به زائران توصیه کرد از هم‌اکنون از نظر معنوی خود را برای حج آماده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري ايكنا با اشاره به آغاز ثبت‌نام زائران حج تمتع در كاروان‌ها و قطعي شدن سفر حج ۸۶ هزار ايراني، گفت: امسال فرصت محدودي براي آموزش وجود دارد بنابراين خود زائران بايد بيشتر از گذشته همكاري و تلاش كنند تا بتوانند با آشنايي و معرفت بيشتري به سفر حج مشرف شوند.
افزايش سرانه فرهنگي زائران حج ۹۶
حجت‌الاسلام احمدي از افزايش سرانه فرهنگي زائران حج ۹۶ خبر داد و گفت: اين اقدام خوبي است كه بر اساس آن بسته‌هاي فرهنگي زائران ۵۰ درصد افزايش محتوا و تعداد محصولات داشته و كيفيت محتواي ارائه شده نيز بهبود يافته است.
وي افزود: آموزش‌هايي نيز از طريق سامانه آموزش بعثه و فضاي مجازي تهيه شده كه به زائران نحوه استفاده از آنها اطلاع رساني خواهد شد؛ اين برنامه‌ها هم به صورت آنلاين و هم به صورت آفلاين در اختيار زائران قرار داده مي‌شود.
حجت‌الاسلام احمدي از تدريس، تدوين و ضبط همه جلسه‌هاي آموزشي ويژه حجاج خبر داد و گفت: اگر زائري نتواند به صورت حضوري در جلسه آموزشي كاروان خود شركت كند، مي‌تواند از اين برنامه‌هاي ضبط شده استفاده كند كه شامل موضوع‌هاي مختلف، سيره، احكام، اماكن، اخلاق، آداب و ... است. امسال در همه موضوع‌ها به ميزاني كه نياز بود با كيفيت بالا محصول فرهنگي توليد و در اختيار زائران قرار داده شده است كه همه زائران مي‌توانند از آنها استفاده كنند.
برگزاري ۱۰ تا ۱۲ جلسه آموزشي براي زائران حج
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از برگزاري ۱۰ تا ۱۲ جلسه آموزشي پيش از اعزام زائران به حج خبر داد و گفت: در سال‌هاي گذشته با توجه به فرصت بيشتري كه تا زمان اعزام‌ها وجود داشت، اجازه برگزاري دو جلسه آموزشي در يك روز به مسئولان كاروان‌ها داده نمي‌شد اما امسال ناگزير شديم اجازه اين اقدام را بدهيم.
فعال شدن ۸ كانال تلگرامي ويژه حج ۹۶
وي اعلام كرد: با توجه به اينكه ثبت‌‌نام‌ها در كاروان‌ها آغاز شده و روحانيان كاروان‌ها نيز معرفي شده‌اند از ماه مبارك رمضان آموزش‌‌هاي زائران آغاز مي‌شود. البته به غير از آموزش‌هاي حضوري براي هر كاروان، هشت كانال تلگرامي براي گروه‌هاي مختلف از جمله زائران فرهيخته، زائران عادي، كارگزاران اجرايي، كارگزاران فرهنگي، مبلغان و ... با تيم كارشناسي براي توليد محتوا و روزآمدسازي در نظر گرفته شده است كه از هفته آينده اين كانال‌ها فعال مي‌شوند.
حجت‌الاسلام احمدي در پايان خاطرنشان كرد: منابع خوب آموزشي ـ معرفتي از طريق فضاي مجازي، روحانيان، علماي شهرستان‌ها و بسته‌هاي آموزشي در دسترس زائران قرار گرفته تا زائران بتوانند با معرفت بيشتري براي سفر استثنايي كه در پيش دارند مهيا شوند.
وي تصريح كرد: برخي گمان مي‌كنند تحول معنوي در طول سفر بايد حاصل شود در حالي كه از هم اكنون بايد تمهيداتي براي آمادگي معنوي خود بينديشند. اينگونه نيست كه بروند و آنجا صرفاً معنويت كسب كنند بلكه از هم اكنون با تلاوت قرآن و مناجات مي‌توانند آمادگي روحي پيدا كنند تا در يك محيط معنوي با آمادگي كامل وارد شوند.
احمدي در پايان اعلام كرد: چهارم خرداد ماه گردهمايي روحانيان حج در قم برگزار و سياست‌ها و برنامه‌هاي حج ۹۶ تشريح مي‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران