نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد

نخستین جلسه ستاد اربعین در سرکنسولگری ایران در کربلا برگزار شد

اولین جلسه ستاد اربعین با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق، سفیر ایران در عراق و جمعی از مسئولان این ستاد در سرکنسولگری ایران در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، اين مراسم با حضور ايرج مسجدي، سفير جمهوري اسلامي در عراق، آيت الله حسيني، نماينده رهبر معظم انقلاب در كشور عراق، حجت الاسلام اباذري، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در عراق،سركنسول هاي جمهوري اسلامي در كربلاي معلي، نجف اشرف، بصره و اربيل، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، مسئولان قرارگاه هاي اربعين و مسئولان كميته هاي تخصصي ستاد اربعين و جمعي از مسئولان شمسا و حج و زيارت در سركنسولگري جمهوري اسلامي در كربلا برگزار شد.
نماينده رهبر معظم انقلاب در كشور عراق: اربعين از شعائر بزرگ الهي است
آيت الله حسيني با اشاره به ويژگي مراسم اربعين در سالهاي اخير گفت: در گذشته نيز راهپيمايي اربعين وجود داشت، اما شعارهاي آن چندان مفهومي نداشت؛ امروز شعارهاي مراسم اربعين به گوش مستكبران عالم و خصوصا آمريكا و اسرائيل مي رسد و معناي دشمن ستيزي و استكبار ستيزي دارد.
آيت الله سيد مجتبي حسيني، نماينده رهبر معظم انقلاب در كشور عراق در اولين جلسه ستاد اربعين كه با حضور سفير ايران در عراق و جمعي از مسئولان اين ستاد در سركنسولگري ايران در كربلاي معلي برگزار شد، گفت: اربعين از شعائر بزرگ خداست، اهداف عاليه امام حسين(ع) و معنا بخشيدن به مسئله شعار حسيني و عزاداري و مواسات با اهداف پيامبر اسلام (ص) و ائمه(ع) است.
وي افزوذ: كسي كه شعائر الهي را زنده مي كند، از نشانه هاي تقواي دلهاست و انسان با تقويت اين شعائر الهي در راه اهداف اسلام گام بر مي دارد.
نماينده رهبر معظم انقلاب در كشور عراق عنوان كرد: ما مبارزه مستمر با باطل و قوت حق را در مراسم ميليوني اربعين به خوبي مشاهده مي كنيم و اين امر موجب نگراني مستكبران و اميد دوستان شده است.
وي با اشاره به ويژگي مراسم اربعين در سالهاي اخير گفت: در گذشته نيز راهپيمايي اربعين وجود داشت، اما شعارهاي آن چندان مفهومي نداشت؛ امروز شعارهاي مراسم اربعين به گوش مستكبران عالم و خصوصا آمريكا و اسرائيل مي رسد و معناي دشمن ستيزي و استكبار ستيزي دارد.
آيت الله حسيني عنوان كرد: در مراسم اربعين تلاش كنيم بيشتر بر معنا و محتوا توجه شود و به جاي اهتمام زياد به پذيرايي ها به معناي اربعين و انس و الفت ميان مسلمانان، تواصي به يكديگر توجه گردد و به سمتي حركت كنيم راهپيمايي ها مشترك برگزار شود و امتي حسيني، علوي و زينبي باشيم.
نماينده رهبر معظم انقلاب در كشور عراق در پايان گفت: همه وظيفه داريم تلاش كنيم تا مراسم اربعين تجلي وحدت باشد.
همچنين در اين مراسم سفير جمهوري اسلامي در كشور عراق با ذكر اينكه كار مديريت و هماهنگ سازي اربعين امسال، از امروز به صورت رسمي شروع شده است، گفت: فرماندهي اين كار مهم به عهده سفارت است و اميدواريم با هماهنگي هاي مختلف امسال نيز مراسم اربعين به خوبي سالهاي گذشته برگزار شود.
در اين مراسم ميرمسعود حسينيان نيز ضمن خوشامدگويي به حاضران، گزارشي از اقدامات كنسولگري ايران در كربلا در مراسم اربعين سال قبل ارائه كرد.
همچنين حجت الاسلام و المسلمين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي نيز گزارشي از اقدامات بعثه رهبري در مراسم اربعين سال گذشته ارائه كرد.
در اين مراسم مسئولان قرارگاه نجف اشرف، كربلاي معلي، كاظمين، سامرا و نيز مسئولان كميته هاي تخصصي فرهنگي، امنيت، پشتيباني،امداد و درمان و حمل و نقل درباره مراسم اربعين سال جاري مطالبي بيان كردند.


| شناسه مطلب: 68203




كربلا اربعين سفير



نظرات کاربران