روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند

روحانیون ملیت‌های مختلف، در کربلا از اهمیت حج سخن می‌گویند

در کربلای معلی، با روحانیونی از ایران، هند، بحرین و عراق درباره اهمیت و حج و نگاهشان به باز شدن مسیر این فریضه برای ایرانی ها به گفت و گو نشستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، يكي از جلوه هاي زيباي كربلا، حضور روحانيون از كشورهاي مختلف است، به مناسبت حضور ايراني ها در حج امسال، با چند روحاني از كشورهاي ايران، بحرين، عراق و هند به گفت و گو نشستيم.
حجت الاسلام سيد محمد حسيني از كشور بحرين با ذكر اينكه حج از عبادات خاص و ويژه اسلام است، گفت: وقتي حاجي مناسك متنوع و اسرارآميز حج را به جاي مي آورد، احساس مي كند، توحيد را با تمام وجود درك مي كند.
وي عنوان كرد: حج تمرين زندگي معنوي و اسلامي در سايه توحيد است و حاجي در بازگشت بايد نگاه بهتري به دين و سبك زندگي ديني داشته باشد.
اين روحاني بحريني با اشاره به حضور ايراني ها در حج گفت: حج ابراهيمي بايد با حضور همه مذاهب اسلامي و كشورهاي اسلامي برگزار شود و ايراني ها با حضور خود در حج، به همه نشان مي دهند كه حج براي همه امت اسلامي است.
شيخ يوسف احمد از روحانيون عراقي نيز معتقد است، حج از جمله مناسكي است در قرآن كريم به آن فراوان پرداخته شده است، مطالعه آيات قرآن كريم درس هاي فراواني از فريضه حج به مسلمانان مي دهد.
وي گفت: حضور مذاهب اسلامي در فريضه حج موجب رشد دين در جهان خواهد شد و افراد بيشتري به اسلام رحماني جذب خواهند شد و اين حق ايراني هاست كه براي انجام فريضه حج به سرزمين وحي مشرف شوند؛ زيرا اگر از حضور ايراني ها جلوگيري شود، مصداق «صد عن سبيل الله» است.
اين روحاني عراقي گفت: روايتي از امام صادق (ع) به دست ما رسيده مبني بر اينكه تا كعبه برپاست، دين برپاست و اين مسئله اهميت حضور در حج را مي رساند. سيد عباس رضوي روحاني هندي نيز گفت: حضور مذاهب اسلامي در فريضه حج موجب رشد دين در جهان خواهد شد و افراد بيشتري به اسلام رحماني جذب خواهند شد.
وي افزود: من سال پيش پيگير حضور ايراني ها در حج از طريق رسانه ها بودم و متاسف شدم كه اجازه ندادند ايراني ها به حج بروند اما امسال بسيار خوشحالم كه ايراني ها در كنار برادران و خواهران خود فريضه حج را انجام خواهند داد.
حجت الاسلام رضا كريمي از ايران با اشاره به خاطره اي از يكي از روحانيون گفت: او كه از روحانيون سليم القلب بود، براي عمره مشرف شد و البته معتقد بود كه نبايد براي حج هزينه كرد زيرا اين هزينه ممكن است در جاهاي ديگر از سوي كشور عربستان هزينه شود كه با مصالح مسلمانان در تضاد باشد.
وي افزود: اين روحاني به عمره مشرف شد و بعد از اعمال و انجام مناسك گفت، در عالم رويا شب پيش ديدم، وقتي وارد بيت الله الحرام شدم در محاذي حجر الاسود امام زمان نشسته و به خانه كعبه نگاه مي كنند، تعداد شيعيان كم بود، ايشان به آن افراد گفت، چه قدر خوب است كه ما شما را اينجا مي بينيم.
وي عنوان كرد: ما بايد به جهان اسلام بينديشيم، حضور ايراني ها در سرزمين وحي لازم است و اين امر موجب پيوند هرچه بيشتر مسلمانان مي شود.
حجت الاسلام علي احمدي از ايران نيز گفت: همه از راه اندازي حج خوشحال هستند؛ حج از اركان دين است و حتما بايد اين عرصه را پر كنيم اگر زماني اين عرصه خالي شود، دشمنان سوء استفاده خواهند كرد.
وي افزود: زمان حج فرصتي براي اتحاد مسلمانان است و هر خير و بركتي نيز با اتحاد مسلمانان پديد مي آيد، دشمنان دوست ندارند مسلمانان و مردم ايران به حج بروند، زيرا مي دانند كه حج در تقويت وحدت امت اسلامي نقش مهمي دارد.
حجت الاسلام احمدي اظهار كرد: ما در كنار مذاهب ديگر در سرزمين وحي حضور پيدا مي كنيم و اتحاد و انسجام همه فرق اسلامي را به دنيا نشان مي دهيم و چنين حجي زيبا خواهد بود.
وي با اشاره به سوء استفاده برخي در فضاي مجازي عليه اصل حج گفت: رسانه هاي ما بايد با قدرت از اصل حج دفاع كنند و ماهيت افرادي كه عليه اصل حج اقدام مي كنند، روشن شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران