«روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی «روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی «روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی «روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی «روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی «روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی «روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی

«روز خشم» فلسطینیان در اعتراض به سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی

جناح‌های فلسطینی در رام الله از مردم خواستند در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی «روز خشم» برگزار کنند.

به گزارش maannews، جناح‌هاي فلسطيني در مركز كرانه باختري اشغالي رام الله از مردم خواستند روز سه شنبه در اعتراض به سفر دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريكا به سرزمين‌هاي اشغالي راهپيمايي «روز خشم» برگزار كنند.
در بيانيه‌اي كه روز شنبه با عنوان «فراخوان وحدت با زندانيان شجاع» منتشر شد، اسلام‌گرايان و ملي‌گرايان رام الله از عموم مردم فلسطين خواستند با شركت در تظاهرات، مخالفت‌شان را به از سرگيري مذاكرات صلح بين تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي تحت حمايت مالي ايالات متحده آمريكا نشان دهند.
در اين بيانيه فراخوان اعتصاب سه ساعته در روز يكشنبه، و اعتصاب عمومي در روز دوشنبه در كرانه باختري اشغالي، نوار غزه و اسرائيل، همزمان با سفر ترامپ اعلام شد.
اعضاي كميته پيگيري وضعيت شهروندان عرب در سرزمين‌هاي اشغالي نيز بر حمايت‌شان از اعتصاب‌ها كه در ادامه اعتصاب 34 روزه زندانيان فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي در جريان است، تاكيد كردند.
كميته اعتصاب غذا نيز از فعالان در روستاهاي كرانه باختري و مناطق روستايي خواست به ادامه مسدود كردن جاده ها، ايجاد ترافيك، به ويژه براي وسايل نقليه شهركنشينان اسرائيل ادامه داده و همبستگي‌شان را با زندانيان اعتصاب كننده نشان دهند. معترضان خواستار رسيدگي به وضعيت زندانيان در اسارتگاه‌هاي رژيم صهيونيستي هستند.
سرخوردگي فزاينده مردم فلسطين از مذاكرات صلح در اين ميان امضاء كنندگان اين بيانيه، جانبداري ايالات متحده با رژيم اشغالگر صهيونيستي را محكوم كرده و سرخوردگي فزاينده مردم فلسطين از مذاكرات صلح با ميانجيگري دولت‌هاي غربي از جمله آمريكا و همزمان ميلياردها دلار كمك مالي نظامي اين كشور به اسرائيل را ابراز كردند.
ترامپ روز شنبه 19 مي در نخستين سفر به خارج از كشور، به عربستان سعودي وارد شد. وي قرار است روز دوشنبه با رئوبن ريولين رئيس رژيم اسرائيل و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در بيت المقدس ديدار داشته باشد. وي روز بعد نيز ملاقاتي با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختري اشغالي بيت لحم خواهد شد. ترامپ اوايل اين ماه نيز نشستي با محمود عباس و نتانياهو در واشنگتن دي سي داشته است.
نخستين سفر ديپلماتيك ترامپ به خارج از آمريكا، تنش‌ها و مخالفت‌هاي زيادي در برداشته است.


| شناسه مطلب: 68265




فلسطين



نظرات کاربران