نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج

نگاه زائران ایرانی کربلا به فریضه حج

زائران ایرانی کربلای معلی تأکید می کنند که حج علاوه بر آنکه کانون توحید است، عامل مهمی در زندگی الهی است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حج مملو از اسرار و معارف الهي است، حج جلوه گاه توحيد و بندگي است، لذا از ديدگاه زائران امام حسين(ع) به اين فريضه بي نطير پرداختيم.
غضنفر مرادي زائر لرستاني با بيان اينكه حج را نبايد تعطيل كرد، گفت: حج يك امر واجب است و هر مسلمان مستطيعي بايد اين عمل واجب را انجام دهد و تاثيرات معنوي اين عمل واجب فقط براي زائر بيت الله الحرام نيست بلكه همه جامعه از اين واجب الهي بهره خواهد برد.
وي افزود: حج قداست دارد و متاسفانه برخي در فضاي مجازي عليه اصل حج موضع گيري كردند، اما آنها نمي توانند كوچكترين خدشه اي بر اين كانون نور وارد كنند.
خانم زهرا خليلي، گوينده شبكه خبر سيما هم گفت: مسئولان نيز بايد تلاش كنند تا امكان خطاهاي دولت عربستان در زمينه حجاج به صفر برسد و از حقوق زائران و حجاج ايراني با قوت دفاع كنند.
وي افزود: در فضاي مجازي، با استفاده از ظرفيت رسانه ها و با تهيه خبر و شمردن محاسن حج و عمره مي توان قداست و اهميت حج را بيشتر در جامعه منعكس كرد.
سعيد رضايي، زائر اصفهاني هم گفت: حج سراسر توحيد است و ولايت پذيري نيز در آن جريان دارد، اگر نگاهي به داستان حضرت ابراهيم و اسماعيل در قرآن داشته باشيم اهميت اين كانون توحيد را بيشتر درك خواهيم كرد.
كريم زماني هم گفت: حج مجموعه اي از اعمالي است كه معنويت انسان را تقويت مي كند و حاجي نفس خود را با انجام حج براي خدايي زيستن تقويت مي كند و عامل مهمي بر زندگي الهي است.
اين زائر كرمانشاهي افزود: خدا را شكر مي كنيم كه راه حج باز شده است و همه مردم دعاگوي رهبر معظم انقلاب ومسئولان هستند، اميدوارم با آرامش و به دور از هر گونه مشكلي حج امسال برگزار شود و از همه مردم مي خواهم براي برگزاري شايسته اين مراسم دعا كنند.


| شناسه مطلب: 68282




مسلمانان حج قداست



نظرات کاربران