«دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» «دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» «دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» «دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» «دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» «دوست دارم خاک مدینه را ببوسم» «دوست دارم خاک مدینه را ببوسم»

«دوست دارم خاک مدینه را ببوسم»

بعد از سخنرانی به محضرشان رفتم. ایشان در خلال صحبت‌هایشان آروز کردند که ای‌کاش می‌توانستند یکبار دیگر به حج مشرف شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله ري‌شهري خاطرات خود از ۲۰ سال سرپرستي بعثه رهبر انقلاب در مراسم حج را به رشته‌ تحرير درآورده‌اند و در اين كتاب از جلساتشان با رهبر انقلاب خاطره‌هاي‌ زيادي نقل كرده‌اند. در يكي از اين خاطرات آمده است:
در تاريخ ۱۳۸۲/۱۰/۱۸ با حضور در فرودگاه مهرآباد،‌ زائران نخستين پرواز حج را بدرقه كردم. در اين سال براي نخستين بار سفير عربستان نيز در مراسم بدرقه شركت كرد كه حاكي از بهبود روابط دو كشور بود.
آن روز از فرودگاه به دفتر مقام معظم رهبري رفتم تا با ايشان خداحافظي كنم، زيرا قصد داشتم كمي زودتر عازم عربستان شوم.
هنگامي كه رسيدم، ايشان مشغول سخنراني براي مردم قم به مناسبت سالروز قيام ۱۹ دي بودند. آن روز ايشان در سخنانشان خملات تند و البته بسيار دقيق و سنجيده‌اي به آمريكا داشتند.
بعد از سخنراني به محضرشان رفتم. ايشان در خلال صحبت‌هايشان آروز كردند كه اي‌كاش مي‌توانستند يكبار ديگر به حج مشرف شوند. تعبير ايشان اين بود كه «دوست دارم خاك مدينه را ببوسم»
نكته: آقاي ري شهري در پانوشت مربوط به اين مطلب نوشته است: حضرت آيت الله خامنه‌اي تنها يكبار در سال ۱۳۵۸ به حج مشرف شدند كه طول مدت آن سفر نيز با توجه به شرايط كشور به دليل اشغال لانه جاسوسي، كوتاه بود. [۱] خاطره‌ها، محمد محمدي ري‌شهري، تهران، مركز اسناد انقلاب اسلامي، ۱۳۹۴، ص ۵۸۷.


| شناسه مطلب: 68297




رهبر انقلاب



نظرات کاربران