135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند 135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند 135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند 135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند 135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند 135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند 135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند

135زائر از استان ایلام به حج تمتع مشرف می‌شوند

مدیر حج و زیارت ایلام گفت: 135 زائر ایلامی در قالب یک کاروان امسال برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مهدي حيدري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: پس از حوادث ناگوار سقوط جرثقيل و منا كه منجر به شهادت تعدادي از هموطنان و حجاج ديگر كشورها شد با دعوت رسمي عربستان اعزام حجاج ايراني پس از يك سال وقفه دوباره در دستور كار قرار گرفت.
وي با اشاره به اين كه زمان ثبت نام در كاروان ها از شنبه 24 ارديبهشت همزمان با سراسر‌ كشور آغاز شد، افزود: ثبت نام همچنان ادامه دارد و تاكنون در سطح استان 100 نفر از متقاضيان ثبت نام خود را تكميل كرده اند.
مدير حج و زيارت ايلام قيمت حج امسال را 11 ميليون 800 هزار تومان بيان كرد و يادآور شد: افرادي كه تا 30 آبان ماه سال 1385 اقدام به نام نويسي براي حج تمتع كرده اند، امسال به سرزمين وحي مشرف مي شوند.
حيدري گفت: اعزام حجاج استان در نيمه اول مرداد ماه سال جاري و در صورت امكان از طريق فروگاه ايلام انجام مي شود، در غير اين صورت از طريق فرودگاه كرمانشاه انجام خواهد شد.
مديرحج و زيارت ايلام با بيان اينكه حجاج استان قبل از اعزام در 10 نشست توجيهي شركت مي كنند، افزود: شركت در اين كلاس هاي توجيهي الزامي است.
حيدري در خصوص اعزام زائران ايلامي در ماه مبارك رمضان نيز گفت: با توجه به عدم استقبال مردم در اين ماه امسال هيچ گونه اعزامي در ماه مبارك رمضان به عتبات عاليات انجام نمي شود.
به گزارش ايرنا، در سال 95 به دليل كشته شدن تعدادي از هموطنان در حادثه منا، حج تمتع و عمره نيز انجام نشد كه با تلاش تيم هاي مذاكره كننده در سال 96 اعزام زائران از سرگرفته شد.
طبق توافق سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي و عربستان، امسال حدود 86 هزار زائر ايراني به تدريج از دهم مرداد عازم حج تمتع خواهند شد.


| شناسه مطلب: 68298




حج 96 ايلام



نظرات کاربران