جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد

جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی تشریح شد

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بلافاصله بعد از تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج ، برنامه های آموزشی و معاینات پزشکی حجاج شروع می‌شود.

حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اعلام اولويت هاي جديد فراخوان شده براي حج، گفت: پس از اعلام اسامي كاروان ها, از 24 تا 28 ارديبهشت به افراديكه قبلا در بانك مبلغ ده ميليون تومان را واريز كرده بودند فرصت داده شد تا كاروان هايشان را انتخاب كنند و مابه تفاوت هزينه شان را پرداخت كنند .
وي در ادامه گفت: از 30 ارديبهشت كساني كه تا پايان آبان ماه 85 وديعه گذاري كرده اند فراخوان شده اند تا به سامانه HAJ96.HAJ.IR و دفاتر خدمات زيارتي مراجعه كنند و نسبت به انتخاب كاروان ثبت نام قطعي خود در كاروان هايي كه ظرفيت خالي دارند ، اقدام نمايند.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به برنامه هايي كه بعد از تكميل شدن ظرفيت كاروان ها در پيش است، تصريح كرد: بلافاصله بعد از تكميل ظرفيت ها، برنامه هاي اموزشي ومعاينات پزشكي حجاج شروع مي شود.
آقاي محمدي با بيان برنامه ريزي هايي كه براي جلوگيري از نگراني هاي حجاج انجام شده است اظهار كرد: امسال با برنامه ريزي و آسيب شناسي دقيقي كه از سوي سازمان حج و زيارت ايران و وزارت حج عربستان انجام شده است ، عزيمت كاروان ها از منا به جمرات براساس يك جدول زمانبندي خواهد بود.
وي در ادامه افزود: با توجه به اينكه امسال حج در فصل گرما انجام مي شود و مسيرهاي رسيدن به مسجدالحرام هم طولاني تر از قبل شده است و هم چنين اكثر حجاج سن بالايي دارند ما مچ بندهاي حجاج را در نظر گرفته ايم كه به وسيله ان ها شناسايي افراد به راحتي انجام مي شود هم چنين اگر مشكلي براي آنها پيش آمد مثلا دچار گرما زدگي شوند يا گم شوند كار امداد رساني به راحتي انجام مي شود.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص تعداد نهايي اعزام حجاج گفت: امسال 86 هزار و 500 نفر به عربستان اعزام مي شوند، اعزام حجاج از نهم مردادماه است البته گروه ستادي و عوامل اجرايي ، مديريت هتل ها و اشپزخانه ها از ابتداي مرداد به عربستان اعزام مي شوند و اعزام هاي حجاج تا سوم شهريور ادامه خواهد داشت.
حميد محمدي با اشاره به تسهيلاتي كه در حج امسال به خانواده هاي حادثه ديده منا تعلق مي گيرد ، تصريح كرد: از هر خانواده آسيب ديده دو نفر سهميه حج دارند و مي توانند در صورت تمايل ثبت نام كرده و مشرف شوند.
آقاي محمدي با اشاره به مجازاتي كه براي دو پليس خاطيفرودگاه جدهدر حال اجرا است، بيان كرد: با توجه به نامه رسمي وزير حج عربستان در خصوص مجازات دو پليس خاطي به هزار ضربه شلاق و چهار سال زندان, گرچه خواسته ايران براي عمره محقق شده است, اما قطعا از سرگيري اعزام به عمره مشروط به تعامل عربستان با حجاج ايراني در مراسم حج خواهد بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران