راز درون کعبه راز درون کعبه راز درون کعبه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راز درون کعبه راز درون کعبه راز درون کعبه راز درون کعبه راز درون کعبه

راز درون کعبه

درون کعبه از موضوعاتی که کمتر در مورد آن اطلاع رسانی شده اما اینکه بدانیم پیامبر گرامی اسلامی پس از فتح مکه 2 رکعت نماز در رکن یمانى درون آن بجاى آورده‌اند جالب توجه است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، پيامبر در يوم الفتح هنگامى كه به مسجد الحرام قدم نهادند، دستور دادند كه شيبى، سدنه كعبه كه در طول تاريخ و از پيش از اسلام كليد كعبه دست اين خاندان بوده و حضرت نيز همچنان در آن هنگام كليد را به آنان بازگردانيد و تاكنون در دست شيبيان قرار دارد، درب كعبه را باز كرده و حضرت به درون كعبه مشرف شده و تنها 2 ركعت نماز در ركن يمانى از درون بجاى آوردند.
جالب اينجاست كه در تاريخ از بيان حضرت فاطمه بنت اسد مادر امير المومنين (ع) چنين روايت مى‌كند كه هنگامى كه به درون كعبه از ركن يمانى وارد شدم، در نزديكى آن در درون، حضرت على (ع) را به دنيا آوردم. و زيبا اين است كه پيامبر تنها يك بار به درون كعبه گام نهاده و تنها 2 ركعت نماز در آن بجا آورده‌اند كه دقيقا در مكانى است كه امير المومنين (ع) بدنيا آمده است.
چه زيبا كه حضرت مى‌دانستند كه اين جايگاه، چه مكانى در آسمان‌ها دارد.
هم اكنون جاى ياد شده را به عنوان جايگاه نماز پيامبر به شكل خاصى در آورده و همانطور در عكس ملاحظه مى‌كنيد، به اندازه جاى نماز يك نفر تعبيه شده است.


| شناسه مطلب: 68335




كعبه مكه حج



نظرات کاربران