13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند 13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند 13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند 13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند 13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند 13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند 13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند

13 کاروان از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت استان همدان اعلام کرد:امسال یک هزارو 800 نفر در قالب 13 کاروان از استان همدان برای ادای حج تمتع به بیت الله الحرام مشرف می شوند.

محسن ساغرچي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين كاروان ها در شرف تكميل هستند و تنها حدود سه درصد كاروان ها خالي است و هيچ مورد انصرافي نيز تاكنون نداشته ايم. وي در خصوص برنامه هاي آموزشي زائران همداني نيز گفت: اين آموزش ها از هفته آينده با تكميل شدن كاروان ها و مشخص شدن روحانيون كاروان ها و آزمايشات پزشكي سلامت زائران آغاز و جلسات آموزشي توسط روحانيون بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي شود.
ساغرچي گفت:تا قبل از موسم حج 10 جلسه آموزشي براي زائران استان همدان برگزار مي شود.
***حج و زيارت همدان شايعات تحريم سفر حج از سوي زائران همداني در فضاي مجازي را تكذيب كرد
مدير حج و زيارت استان همدان با تكذيب برخي شايعاتي كه در خصوص تحريم سفر به حج از سوي زائران استان همدان در فضاي مجازي منتشر شده است گفت : هموطنان اخبار موثق را مي توانند از طريق سايت تلگرامي حج و زيارت استان همدان به آدرس @hajhamedan ،سايت سازمان حج و زيارت به آدرس www.hajnews.ir و سايت بعثه رهبري پيگيري كنند و به شايعات بي اساسي كه در فضاي مجازي منتشر مي شود توجه نكنند.
مدير حج و زيارت استان همدان اظهار كرد:افراد معاندي هستند كه اكثر آنها از خارج از كشور و از طريق دشمنان نظام جمهوري اسلامي تغذيه مي شوند و قصد دارند با نشر اكاذيب در فضاي مجازي، بحث دين و مذهب مردم را زير سوال ببرند.
ساغرچي ادامه داد: اگرچه برخي اختلاف نظرهايي با دولت عربستان وجود دارد اما بحث حج يك امر واجبي است و مسئولان نظام ، فقها، علما و مراجع تقليد به خصوص رهبر معظم انقلاب تاكيد داشته اند كه امر واجب حج بايد انجام شود و در شرايطي كه امنيت زائران تضمين شده دليلي براي حج نرفتن وجود ندارد.
وي با بيان اينكه مبالغ پرداختي در عربستان از طرف ايران به دولت سعودي نيست گفت: همه هزينه هايي كه در عربستان پرداخت مي كنيم به شركت هاي خصوصي و هتل ها داده مي شود و بخشي از هزينه ها براي اسكان زائران و بخشي براي تداركات هزينه مي شود.


| شناسه مطلب: 68388




حج تمتع همدان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران