نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة
نوشتار ‌آیت الله صافی؛

سلام بر میهمانان دار الضیافة

حضرت ‌آیت الله صافی نوشت: روزه‌داران عزیز و ای میهمانان دار الضّیافة الهی، هر کسی و در هر مقامی که هستید ماه رمضان را احترام کنید؛ خود را از معرض نسیم‌های رحمت و مهربانی الهی که در وزش است دور نکنید و در معرض آن باشید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت آيت الله صافي گلپايگاني همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان يادداشت هايي از اين مرجع تقليد منتشر مي كند كه نخستين يادداشت به شرح زير است.
بسم الله الرحمن الرحيم
«أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْكُمْ شَهْرُ اللهِ بِالْبَرَكَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ ... هُوَ شَهْرٌ دُعِيتُمْ‏ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ الله»‏
سلام بر ماه خداوند؛ ماه عظيم و مبارك رمضان، سلام بر روزه‌داران و احترام‌كنندگان اين ماه شريف؛ آنان كه با نيروي ايمان، تمايلات و مشتهيات نفساني را مهار كرده و مي‌توانند خويشتن را از آلودگي‌هاي غضب و شهوت، و از پليدي‌ها و خباثت‌ها كنار كشيده، و پاك زندگي كنند.
سلام بر ميهمانان خداوند متعال، آنان كه مشمول رحمت الهي هستند و نفس‌كشيدن آنها ثواب تسبيح، و خواب آنها، ثواب عبادت را دارد.
اكنون بيش از 1400 سال است كه امّت اسلام، با نشاط و شور و سروري غير قابل وصف، از هلال ماه رمضان استقبال مي‌كنند و آن را بسيار گرامي مي دارند، چرا كه ميهمان خداوند مهربان شده، و در دار الضّيافة حضرت حقّ، به كرامت و شرافت مشرّف شده‌اند.
هر ساله با طلوع ماه مبارك الهي، مكتب خاصّ تربيت اسلام، در همه نقاط عالم افتتاح مي‌شود و كلاس‌هاي درس آن در همه كشورها و شهرها، در روستاها و خانه‌ها و بالاخره در همه نقاط عالم تشكيل مي‌گردد و در اين دانشگاه عام جهاني، همه از مرد و زن، پير و جوان، غنيّ و فقير، شاه و گدا، عالم و جاهل، شاگرد و استاد در كلاس‌هاي انسان‌ساز آن شركت نموده و فيض و بهره مي‌برند، و بدبخت كسي است كه از درس‌هاي اين دانشگاه بزرگ الهي، بهره‌‌اي نبرد و اوقات آن را به لغو و لهو و لعب بگذراند و مصداق «فالشّقيّ من حُرِمَ غفران الله في هذا الشّهر العظيم» شود.
هم اكنون اي امّت اسلام! درهاي رحمت الهي گشوده شده است، به سوي آن بشتابيد و بكوشيد در اين دانشگاه، همه درس‌هايي را كه به شما تعليم مي‌دهند، خوب به خاطر بسپاريد، و در زندگي به كار گيريد.
اهتمام كنيد در كلاس درس نماز، متواضعانه شركت كنيد و در صفوف جماعت، وحدت و عزّت امّت اسلامي و بي ارزشي مقامات دنيوي، و مساوات غنيّ و فقير در اسلام را تماشا نماييد.
در كلاس ادعيه اين دانشگاه جهاني، وارد شده، و سحرگاهان، و شب و روز خويش را با تأمّل در مضامين و معاني آموزنده آن دعاها، نوراني و با نشاط سازيد.
در اين كلاس‌ها، حالات رفتار و سبك زندگي خود را مطالعه و رسيدگي نماييد. نهاني‌هاي روح و ضمير خويشتن را بررسي كنيد و سعي در جبران گذشته‌ها داشته باشيد.
بكوشيد با شركت پر نشاط در كلاس صوم و روزه‌داري اين ماه، كه كلاس گراميداشت يكي از شعائر بزرگ اسلام و نمايش استقامت و مساوات و ملتزم‌بودن جامعه اسلامي به احكام ديني است، احترام و ادب اين ماه را نگاه داريد.
تلاش كنيد تا علاوه بر امساك از خوردن و نوشيدن، و ترك ساير مفطرات، اعضاء و جوارح خود را به اجتناب و پرهيز از آلودگي و زشتي گناه، عادت داده، و انديشه خود را از افكار ناپاك منزّه سازيد.
در اين دانشگاه، هميشه اين جملات والاي دعاي ابوحمزه، رطب اللّسان شما باشد كه «أبكي لخروج نفسي، أبكي لظلمة قبري، أبكي لضيق لحدي، أبكي لسؤال منكر و نكير إيّاي ...؛ براي بيرون رفتن جانم مي‌گريم، براي تاريكي قبرم مي‌گريم، براي تنگي لحدم مي‌گريم، براي سؤال منكر و نكير از من مي‌گريم ...»؛ و از عاقبت زندگي مادّي و عالم پس از مرگ و حشر و نشر و سؤال و حساب، بسيار زياد ياد كنيد و چاره‌اي اساسي بينديشيد.
بايد با تكريم و تجليل و احترام از اين ماه عظيم، به دنيا نشان دهيد كه در مقابل دنياي مادّي آنها و عالم مادّي‌گراي كنوني، امّت روزه‌دار مسلمان، هرگز متزلزل نخواهد شد و ديگران اگر مي‌خواهند فرهنگ و تعاليم فاسد خود را بر دنيا حاكم كنند، امّا شما روزه‌داران و ميهمانان خاصّ خداوند، اخلاق و استقلال اسلامي خود را حفظ خواهيد كرد، و در محافظت بر مواضع ديني، سستي و تزلزل نخواهيد نمود، و به وعده الهي ايمان كامل داريد كه اگر بر ايمان و ارزش‌هاي اسلامي، استقامت ورزيد برترين انسان‌هاي روي زمين مي‌باشيد؛ «وَلاتَهنوا وَلاتَحزَنوا وَ أنتُمُ الأعلَونَ إن كُنتُم مُؤمنينَ»
در ايام خاصّ درس‌خواندن در اين دانشگاه بزرگ الهي يعني ليالي پر فضيلت قدر، هوشيار و بيدار باشيد. اين ايّام و ليالي، فرصتي بزرگ براي كسب فيوضات روحاني و نيل به درجات ملكوتي است. توفيق درك آن لحظه‌ها را غنيمت بشماريد و براي كسب معارف دين، توبه، تجديد عهد، يقين به حساب و معاد، و پاك‌ساختن نيّات از كينه برادران اسلامي، سر از پا نشناسيد و مخصوصاً براي تعجيل در فرج صاحب اصلي اين ليالي حضرت بقية الله في الأرضين امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف بسيار دعا كنيد كه «بِيُمنِهِ رُزِقَ الوَري»
به هر حال اي روزه‌داران عزيز و اي ميهمانان دار الضّيافة الهي، هر كسي و در هر مقامي كه هستيد ماه رمضان را احترام كنيد؛ خود را از معرض نسيم‌هاي رحمت و مهرباني الهي كه در وزش است دور نكنيد و در معرض آن باشيد./۱۳۲۳/د۱۰۲/ج۱




مطالب مرتبط

نظرات کاربران