زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج

زمان آزمون و مصاحبه پرستاران اعزامی به حج

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: مصاحبه علمی و عملی پرستاران اعزامی به حج روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسين كوليوند با اعلام اين خبر گفت: هر سال از بين پرستاران مشتاق خدمت به ضيوف الرحمن، تعدادي كه سابقه تشرف به عمره و عتبات داشته و نمرات ارزشيابي خوبي نيز دارند انتخاب و از بين آنان كادر پرستاري حج انتخاب مي‌شود.
وي افزود: اين پرستاران در سايت مركز پزشكي حج و زيارت ثبت‌نام كرده‌ و توفيق خدمت به زائران امام حسين(ع) در كربلاي معلي و عتبات عاليات با عملكرد خوب را نيز داشته‌اند.
كوليوند اظهاركرد: براي انجام مصاحبه از اعضاي كميته پرستاري مركز حج و زيارت دعوت شد تا بر اساس استاندارهاي لازم، پرستاران را براي اعزام به عربستان انتخاب كنند.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت با اشاره به انتخاب دقيق‌تر و سخت‌گيرانه‌تر نيروهاي پرستاري براي اعزام به حج تمتع امسال، افزود: باتوجه به افزايش تعداد زائرين حج سال جاري و عدم افزايش سهيمه نيروهاي بهداشتي و درماني، امسال مجموع پرستاراني كه امكان اعزام به حج را خواهند داشت همانند سال‌هاي قبل خواهد بود.
وي ادامه داد: همچنين با توجه به مشاهدات مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر از شرايط مدينه و مكه نظير افزايش حجم پياده روي زائران، مسير توقف اتوبوس‌ها تا مسجد الحرام، همچنين ساخت و سازهاي در حال انجام اطراف مسجد النبي و نيز سخت شدن شرايط براي زائران به ويژه براي زائراني با سن بالا، سعي بر اين شد تا تدابير خاصي براي انتخاب پرستاران انديشيده شود.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت افزود: همواره سعي كرده‌ايم تا از برخي انحصارهاي خاص در انتخاب پرستاران خارج شويم و كار به صورت توزيع كشوري انجام شود.
وي تركيب اعزام پرستاران با تجربه و سال اولي را ۹۰ به ۱۰ درصد عنوان كرد و گفت: امسال با توجه به وضعيت خاص حج به دليل يك سال تعطيلي، نمي‌شود همانند سال‌هاي گذشته نيروهاي سال اولي بيشتري اعزام شود
كوليوند تاكيد كرد: البته اين نكته نيز بايد گفته شود كه مثلاً اگر كسي ۲ يا ۳ بار به حج اعزام مي‌شود و در ايام تمتع شركت مي‌كند به اين معنا نيست كه هر بار اعمال حج را به جا مي آورد، بلكه تنها همان سال اول اين اعمال به جا آورده مي‌شود و اين افراد يك عمره مفرده‌اي را به جا مي‌آورند و بقيه وقتشان صرف خدمت‌رساني به زائران مي‌شود و اصلا به عنوان حاجي اعزام نمي‌شوند.
وي اضافه كرد: براي اين گزينش شاخصه‌هايي نظير دفعات تشرف، توزيع استاني، سطح علمي، ميزان مهارت‌هاي فردي و اخلاق و نيز ارتباط مناسب با بيماران در نظر گرفته مي‌شود.
بر اساس گزارش پايگاه اطلاع رساني جمعيت هلال احمر، كوليوند افزود: با توجه به تأكيدهاي هميشگي نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نوع خدمت رساني مطلوب به زائرين، تمام سعي خود را به كار مي‌بريم كه نيروهايي كه شهره اخلاق، ارتباط، تحرك و پويايي هستند به عنوان افراد با تجربه به حج اعزام شوند.


| شناسه مطلب: 68403




سلامت پزشكي حج 96



نظرات کاربران