پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد

پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی از پلمب 134 شرکت غیر مجاز زیارتی در مشهد طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي سازمان حج و زيارت خراسان رضوي عباس خداشناس اظهار كرد: از مردم تقاضا داريم به منظور جلوگيري از بروز هرگونه مشكل در خصوص اعزام به عتبات عاليات فقط به دفاتر مجاز تحت پوشش حج و زيارت مراجعه كنند.
وي گفت: بارها از طريق رسانه‌ها اعلام شده كه مردم تنها از طريق دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زيارت به اعتاب مقدسه سفر كنند، اما باز هم شاهد هستيم كه افراد براي شكايت از عدم ارائه خدمات شايسته بعد از سفر با كاروان‌هاي غيرمجاز به حج و زيارت استان مراجعه مي‌كنند.
خداشناس عنوان كرد: در مشهد 190 شركت مجاز زيارتي فعاليت مي‌كنند و كاروان‌هاي غيرمجاز و آزادبر، با تبليغات مختلف همچون قسطي كردن و ارزان‌تر بودن اقدام به جذب و ثبت‌نام مردم مي‌كنند كه متاسفانه در عمل هرگز چنين نيست و با حذف خدماتي از قبيل بيمه، امنيت و ... باعث بروز مشكلات عديده‌اي براي زايران مي‌شوند و حتي در برخي موارد كلاهبرداري داشته و هيچ اعزامي نيز نداشته‌اند.
وي يادآور شد: متاسفانه افراد سودجو و كاروان‌هاي غير مجاز در اين حوزه به صورت گسترده در سطح شهر فعاليت دارند و در مواردي نيز در اماكن مذهبي همانند مساجد، هيات‌هاي مذهبي، مغازه‌ها و حتي گروه‌هاي تلگرامي اقدام به ثبت‌نام از مشتاقان مي‌كنند كه به منظور جلوگيري از فعاليت آنها گزارشات زيادي به استانداري، فرمانداري و سازمان بازرسي اعلام كرده‌ايم و موارد متعددي با همكاري اداره اماكن و قوه قضائيه پلمب شده است.
مدير روابط عمومي حج و زيارت خراسان رضوي افزود: اگر مردم شركت‌هاي مجاز زيارتي را براي سفر انتخاب كنند، در صورت بروز هرگونه نارضايتي، حج و زيارت به موضوع رسيدگي لازم را خواهد كرد و در صورت شكايت زايرين از اين دفاتر نيز امكان رسيدگي و پاسخگويي خواهد بود، اما اگر مشتاقان سفر، كاروان‌هاي آزادبر و غير مجاز را انتخاب كنند، نمي‌توانيم براي آن‌ها اقدام موثري انجام دهيم و تنها ملجأ رسيدگي، دادگستري خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون شعبه خاصي در دادگستري كوهسنگي مخصوص رسيدگي به فعاليت افراد و شركت‌هاي غيرمجاز تشكيل شده كه حج و زيارت خراسان رضوي به صورت مستقيم با آن همكاري داشته و گزارش‌ها و شكوائيه‌هاي واصله اسامي را به دادگاه اعلام مي‌كند و فقط در سال گذشته 134 مورد پلمب صورت گرفته است.
خداشناس گفت: تنها دفاتر و شركت‌هايي مجاز به ثبت نام زائران عتبات عاليات هستند كه مجوز زيارتي بند پ را از حج و زيارت اخذ كرده باشند. بر اين اساس شركت هاي سياحتي كه داراي ساير مجوزهاي بند الف و ب هستند نيز مجاز به ثبت نام و اعزام زايران به اعتاب مقدسه نيستند.


| شناسه مطلب: 68447




زيارت مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران