پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است

پرداخت هزینه‌های سفر زائران خراسانی برعهده خود زائران است

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت مسئولیتی در قبال سرنوشت زائران خراسان رضوی اعزام شده به عتبات ندارد و پرداخت هزینه‌های سفر برعهده خود زائران است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري ميزان، محسن نظافتي گفت: گذرنامه ۴۰۰ زائر ايراني، به علت عدم پرداخت هزينه اقامت، توسط مسئولين هتل كشورعراق گرو نگه داشته شده و مسئول كاروان مربوطه بدون پرداخت مبالغ اسكان و بليط برگشت زائران ايراني، متواري شده است.
وي افزود: با توجه به هشدار سازمان حج و زيارت مبني بر وجود شركت‌هاي مسافرتي نامعتبر، ۴۰۰ زائرخراسان رضوي با ثبت نام در آژانس زيارتي غيرمجاز، در كشور عراق بلاتكليف ر‌ها شده اند.
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت خاطر نشان كرد: در حال حاضر زائران مذكور قادر به پرداخت هزينه‌هاي ايجاد شده نيستند. اين درحالي است كه مبلغي بالغ بر ۶ الي ۷ ميليارد تومان جهت اسكان، تغذيه و بليط زائران تاكنون برآورد شده است.
وي عنوان كرد: بنابر وعده آژانس مذكور، روز شنبه ۶ خرداد ماه به عنوان زمان بازگشت زائران به ايران تعيين شده بود كه در حال حاضر با شرايط موجود، زائران ايراني بدون داشتن پاسپورت در ۴ هتل شهر نجف اقامت داده شده و اقدامي تاكنون براي خروج آن‌ها از كشور عراق صورت نگرفته است.
نظافتي اذعان داشت: آژانس زيارتي متخلف تا كنون ۲ بار سابقه پلمپ داشته و مجددا با دريافت ۲ ميليون تومان بابت هزينه سفر از هر فرد، تعدادي از زائران را در بلاتكليفي ر‌ها كرده و متواري است؛ بنابراين با پيگيري‌هاي انجام شده، مسئوليت رسيدگي به شرايط زائران خراسان رضوي به سفارت و كنسولگري ايران در كشورعراق محول شده است.
وي در ادامه گفت: از مسئولين قوه قضاييه، ناجا و سازمان تعزيرات درخواست داريم در راستاي همكاري با سازمان حج و زيارت، از خروج زائران ايراني توسط كاروان‌هاي غيرمجاز جلوگيري كرده و اين امر را غيرقانوني اعلام نمايند. همچنين آژانس‌هاي زيارتي مربوطه از فروش بليط به اين شركت‌هاي مسافرتي غيرمجاز، خودداري نمايند.
مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت افزود: در چند سال اخير بدليل تعدد تخلفات آژانس‌هاي زيارتي، چون آل كوثر در تهران، مبالغ هنگفتي از زائران كلاهبرداري شده است. بنابراين توصيه مي‌شود شهروندان جهت ثبت نام در سفرهاي زيارتي، حتما به ليست آژانس‌هاي معتبر موجود در سايت سازمان حج و زيارت، مراجعه كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران