زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند

زائران مشهدی سرگردان در عراق به ایران بازگشتند

زائران سرگردان در عراق که طی روزهای گذشته توسط یک شرکت غیرمجاز به زیارت عتبات اعزام و در آنجا رها شده بودند صبح امروز 13 خرداد وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شدند و مورد استقبال معاون استاندار و مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی قرار گرفتند.

معاون هماهنگي و امور زيارت استانداري خراسان رضوي روز شنبه در همين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: اين افراد كه توسط يك دفتر غيرمجاز ثبت نام و عازم كربلا شده بودند به دليل مشكلات مالي آن دفتر خدمات لازم را دريافت نكرده و مسئول كاروان 400 نفره زائران مشهدي آنان را بدون محاسبه هزينه هتل در كربلا و نجف و تهيه بليت برگشت رها كرده و متواري شده بود.
محمدحسن واحدي افزود: طي روزهاي گذشته به محض اطلاع از اين موضوع سازمان حج و زيارت، استانداري خراسان رضوي و وزارت امور خارجه وارد عمل شدند.
وي ادامه داد: گذرنامه اين زائران به دليل عدم پرداخت هزينه اقامت در گرو هتل بود. طي هماهنگيها و اقدامات صورت گرفته با رايزنيهاي نمايندگيهاي حج و زيارت در كربلا و نجف مشكل گذرنامه هاي اين افراد رفع شد و با پيگيريهاي استاندار خراسان رضوي از طريق وزير راه و شهرسازي و هماهنگي شركت فرودگاهها اين مسافران با وجود نداشتن بليت برگشت توسط يك فروند هواپيما به مشهد منتقل شدند.
معاون استاندار خراسان رضوي گفت: صبح امروز حوالي ساعت 4:30 دقيقه 170 نفر باقيمانده اين مسافران با همين پرواز وارد مشهد شدند و بخشي هم طي دو روز گذشته با هزينه شخصي خود به صورت زميني به اهواز آمده و از آنجا با پرواز خود را به مشهد رسانده اند.
وي افزود: مسئول دفتر زيارتي غيرمجاز كه نورالحسين نام دارد، از نام ائمه(ع) سوءاستفاده كرده و به صورت غيرمجاز و غيرقانوني اقدام به ثبت نام و اعزام زائران مي كرده است. اين فرد متواري هم اينك تحت تعقيب است و موضوع توسط مراجع قضايي و پليس با جديت در دست پيگيري مي باشد.
مديركل حج و زيارت خراسان رضوي هم گفت: به رغم اطلاع رسانيهاي لازم از سوي سازمان حج و زيارت و تاكيدهاي بسيار همواره بر استفاده مردم از دفاتر مجاز زيارتي شده اما اين كاروان غيرقانوني و فاقد مجوزهاي مربوطه بوده است.
جواد شاد افزود: با وجود آنكه مسئوليتي در قبال اين افراد در صورت بروز حوادثي از اين دست براي آنان نداشته ايم اما با بخشهاي مرتبط هماهنگي لازم انجام شد تا به كشور بازگردند. وي تاكيد كرد : مردم براي سفرهاي زيارتي فقط از طريق دفاتر داراي مجوز و معتبر اقدام كنند.


| شناسه مطلب: 68514




عتبات مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران