هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری

هشدار سازمان حج و زیارت در مورد فروش فیش فوری

سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: خرید و فروش فیش‌های حج در چارچوب موسسه‌های خیریه و دفاتر خدماتی زیارتی غیرمجاز، یک کلاهبرداری است و سازمان حج و زیارت هیچ تعهدی در قبال فریب خوردگان ندارد.

حجسيد ابراهيم اسداللهي در خصوص خريد و فروش غيرقانوني فيش‌هاي حج تمتع در گفتگو با ميزان گفت: در راستاري رعايت حقوق شهروندان، ايجاد رفاه و اطمينان به متقاضيان وظيفه نقل و انتقال فيش‌هاي حج تمتع به دفاتر خدمات زيارتي مجوزدار محول شده است كه در چارچوب روابط و مقررات سازمان حج انجام مي‌شود بنابراين توصيه مي‌شود شهروندان نقل و انتقال فيش‌ها را به صورت رسمي و بدون هيچ گونه واسطه از طريق سازمان حج و زيارت پيگيري كنند.
وي افزود با توجه به آغاز ثبت نام‌هاي حج بازار برخي دلالي‌ها و كلاهبرداري‌هاي زيارتي گرم شده است و موسسه‌هاي خيريه و مراكز خدمات زيارتي غيرمجاز را به جذب مشتري ترغيب مي‌كند؛ بنابراين به مردم هشدار داده مي‌شود كه در صورت هرگونه اعتماد به اين مراكز سازمان حج و زيارت هيچ تعهدي را نسبت به افراد فريب خورده قبول نمي‌كند؛ و مراتب شكايت بايد از طريق مراجع قضايي پيگيري شود.
سرپرست اداره كل روابط عمومي سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد دلالان فيش‌هاي حج خود را به عنوان واسطه‌ي سازمان حج و زيارت و مردم معرفي كرده و با فريب متقاضيان به فروش فيش‌هاي ارزان قيمت حج و اعزام زود هنگام، درآمدهاي غيرقانوني كسب مي‌كنند.
وي عنوان كرد ۲۴۰۰ دفاتر فعال زيارتي در كشور داير شده كه مورد تأييد سازمان حج و زيارت قرار گرفته است. بر اين اساس ليست اسامي دفاتر زيارتي مجاز در سامانه مديريت حج هريك از استان ها، قابل مشاهده و بهره برداري است.
اسداللهي اذعان داشت در حال حاضر فيش‌هاي حج با اولويت سال ۸۵ قابل نقل و انتقال است و اعزام بر اساس فيش‌هاي سالهاي قبل به چند سال آينده موكول شده است؛ بنابراين تصوري تحت عنوان فيشهاي فوري، اعزام فوري وجود ندارد.
وي در ادامه گفت: در سازمان حج و زيارت خريد و فروش فيش‌هاي حج غيرقانوني بوده و پيگرد قانوني دارد. براين اساس سازمان حج وظيفه نقل و انتقال فيش‌ها را بر عهده داشته و دلال‌ها و واسطه‌ها را در احقاق اين فريضه الهي حذف مي‌كند.


| شناسه مطلب: 68515




سازمان حج فيش حج



نظرات کاربران