مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند

مردم از طریق مراکز قانونی برای سفر عتبات اقدام کنند

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: 270 دفتر دارای مجوز خدمات زیارتی در این استان فعالیت دارند که مردم باید از طریق این دفاتر برای سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

جواد شاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مبالغي كه براي اين سفرها واريز مي شود بايد از طريق بانك ملي و به حساب شركت 'شمسا' باشد و مواردي كه در آن پول به حساب افراد يا مجموعه هاي ديگر واريز مي شود، غير قانوني است.
وي اظهار كرد: اسامي دفاتر داراي مجوز خدمات زيارتي در پايگاه اطلاع رساني مديريت حج و زيارت خراسان رضوي ثبت و قابل دسترسي است.
وي گفت: به دليل اشتياق بسيار مردم به سفرهاي زيارتي، گروه ها و دفاتر غير مجاز متعدد در اين استان با وعده هاي سفر ارزان، با تقسيط و مانند آن اقدام به ثبت نام و اعزام كاروان مي كنند.
شاد افزود: در رويداد اخير كه 400 زائر مشهدي به دليل پرداخت نشدن هزينه ها توسط شركت فاقد مجوز در گرماي 53 درجه عراق سرگردان شده بودند، سلامت زائران مورد تهديد قرار گرفت.
وي اظهار كرد:اعضاي اين كاروان چند روز در عراق سرگردان بودند كه برخي از آنها طي روزهاي گذشته با هزينه شخصي خود از عراق بازگشتند و 170 نفر باقيمانده نيز صبح امروز با تلاش هاي مسئولان نمايندگي وزارت امور خارجه، استانداري خراسان رضوي، مديريت حج و زيارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت راه و شهر سازي به مشهد منتقل شدند.
وي گفت: هزينه سفر هر مسافر كاروان 400 نفره مزبور كه توسط هيات نورالحسين (ع) به صورت غير مجاز از مشهد به عراق اعزام شده بود 18ميليون و 500 هزار ريال بود در حالي كه هزينه همين كاروان با اقامت در هتل نوساز و ساير امكانات از طريق دفاتر داراي مجوز 17ميليون و 200 هزار ريال مي باشد.
شاد افزود: مسافران مراكز فاقد مجوز از امنيت جاني، غذايي و بهداشتي برخوردار نيستند و با مشكلات اجتماعي، اخلاقي و حتي هتك حرمت مواجه مي شوند كه اسناد آنها موجود است.
وي اظهار كرد: علاوه بر آن مراكز داراي مجوز، مسافران را بيمه كرده و امنيت، تغذيه و اسكان آنان را مطلوبتر پيگيري مي كنند.
وي گفت: در 2 سال گذشته نيز 11 زائر اين استان كه با كاروان هاي فاقد مجوز اقدام به سفر كرده بودند در اقدام تروريستي در سامرا جان خود را از دست دادند.
مدير حج و زيارت خراسان رضوي با اشاره به حادثه ديگر كه در جريان آن چند نفر از زائران بر اثر واژگون شدن يك دستگاه ون جان خود را از دست دادند افزود: شركت اعزام كننده فاقد مجوز بود كه حتي به سراغ قربانيان حادثه هم نرفت.
وي اظهار كرد: شركتها و دفاتر فاقد مجوز پشتوانه مالي ندارند و در پي تامين ارزانترين خدمات هستند و عمده آنها بدهكار مي باشند.
وي گفت: در جريان فعاليت غير مجاز اين دفاتر تاكنون چندين كلاهبرداري ميلياردي در استان انجام شده كه پرونده آنها در دادسرا باز است.
شاد از مردم خواست براي ثبت نام در كاروان هاي زيارتي به مراكز داراي مجوز رسمي كه اسامي آنها در سايت مديريت حج و زيارت استان ثبت شده است مراجعه كنند.


| شناسه مطلب: 68536




عتبات مشه



نظرات کاربران