آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها

آغاز جلسات معنوی «اسرار حج و آداب حضور» در استانها

حج ابراهیمی آکنده از اسرار و رموز عرفانی و معنوی است. بیشترین بهره حج را حج گزارانی می برند که پیش از هر عمل از اعمال حج و قبل از حضور در هر نقطه از مشاعر مقدسه، آداب، اعمال، اسرار و رموز آن اعمال و مکان‎ها را به خوبی آموخته‎اند.

حجت‌الاسلام مسعود حاجي‎ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: آنچه در حج ضروري است لايه دروني اين عمل الهي است كه در روايات به عنوان تحول‎آفرين ذكر شده است، حج مقبول با خود حج تفاوت دارد و در روايات به حج مقبول و مبرور اشاره شده كه تأثيرگذاري و ماندگاري بيشتري دارد. آنچه كه در اين مناسك الهي مدنظر است سوق دادن زائرين به اين سمت و سو است.
وي افزود: براي اين منظور جلساتي در استان‎ها برگزار شده و به اسرار و معارف حج مي‌پردازد تا زائر بعد از حضور در محضر كعبه شريف دريافت‌هاي قلبي بيشتري داشته باشد زيرا زمان انجام حج بيش از سه روز نيست و به علت فشردگي زمان، برنامه جلسات كاروان‌ها بايد بيشتر به مناسك و مسائل فقهي حج اختصاص ‌يابد.
در سال جاري نيز با توجه به كمبود وقت براي جلسات آموزشي بخشي از اين زمان جلسه نيز به آموزش عمومي زائران پرداخته خواهد شد.
از كليه زائران حج سال 96 دعوت مي‎شود تا در جلسات ماه مبارك رمضان حضور فعال داشته باشند.
جلسات استان‎هاي خراسان رضوي (مشهد)، يزد، آذربايجان شرقي، قم، مازندران و خراسان جنوبي از اين هفته آغاز مي‎شود.
زانران محترم مي‎توانند جهت اطلاع بيشتر به روحاني يا مدير محترم كاروان خود مراجعه نمايند


| شناسه مطلب: 68574




همايش اسرار حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران