کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد

کتاب صدها پرسش از وهابیت منتشر شد

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب صدها پرسش از وهابیت به قلم محمدعلی حسین زاده را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، مؤسسه فرهنگي هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، كتاب صدها پرسش از وهابيت تأليف محمدعلي حسين زاده را با تدوين پژوهشكده حج و زيارت منتشر و روانه بازار نشر كرد.
اين اثر در 10 فصل با عنوان هاي تعظيم رسول خدا صلي الله عليه و آله، تقيه، توسل، تبرك، زيارت قبور، ذبح براي غير خدا، قسم به غير خدا، يزيد بن معاويه، قيام حسين بن علي عليه السلام و عزاداري براي امام حسين عليه السلام تنظيم شده است.
مخاطب در فصل نخست اثر با ديدگاه وهابيان درباره تعظيم پيامبر آشنا مي شود و در اين بين به تناقضات رفتاري آنان و دلايل اصلي مخالفت وهابيت با تعظيم آثار پيامبر پي مي برد.
در بخشي از اين فصل ذيل عنوان ديدگاه وهابيت درباره تعظيم پيامبر صلي الله عليه و آله آمده است: «وهابيت تعظيم آن حضرت را امري ناپسند و آن را از مصاديق تعظيم غير خدا و شرك مي داند. آنان گاهي به صورت مطلق مي گويند كه تعظيم غير خدا شرك است و گاهي هم به صراحت از پيامبر خدا نام برده و تعظيم آن حضرت را شرك و كفر مي دانند».
تقيه در آيات و روايات، تقيه از ديدگاه علماي اهل سنت، سرزنش نشدن اهل تقيه از سوي پيامبر خدا، تقيه حضرت ابراهيم و حضرت يوسف، تقيه كردن پيامبر خدا، كتمان عقيده از سوي مسلمانان صدر اسلام و مأمون و عمل به تقيه برخي از مطالب فصل دوم اين اثر است.
منع توسل به پيامبر خدا پس از رحلت ايشان، توسل مشروع و توسل ممنوع، توسل جستن به خدا به وسيله حرمت كسي، حرمت كعبه، توسل به خداوند به وسيله قسم دادن خدا به شخص، توسل به اموات، توسل شافعي، توسل صحابي به پيامبر از جمله مطالب فصل سوم به شمار مي رود.
در فصل چهارم بحث تبرك مطرح مي شود كه انتساب بركت به خدا يا اشخاص، بركت داشتن برخي اشخاص به ويژه پيامبر و اهل بيت، القاي شرك به يكتاپرستان، قداست سرزمين طوي، تبرك به حجرالاسود و رابطه تبرك و غلو از مطالب اين فصل است.
زيارت قبور و برنامه هاي معنوي عنوان فصل پنجم اثر است كه ديدگاه وهابيت درباره سفر زيارتي، ديدگاه علماي اسلام درباره زيارت و سفر زيارتي، دلايل مشروعيت زيارت و سفر براي زيارت و سفر براي نماز جماعت از مطالب مهمي است كه در اين اثر بررسي مي شود.
فصل ششم با عنوان ذبح براي غير خدا به بررسي موضوعاتي همچون ذبح در پاي ميهمان، موارد استثناي ذبح براي غير خدا، چرايي شرك اكبر بودن ذبح براي غير خدا، ذبح در سيره پيامبران، ذبح مسلمانان براي رسول خدا، مانع نشدن عمر از قرباني و استحباب عقيقه مي پردازد.
نويسنده در فصل هفتم موضوع قسم به غير خدا را در عنوان هاي مشرك دانستن خدا، قسم هاي رسول خدا به غير خدا، قسم به غير خدا، قسم ياد كردن به مصحف، تعظيم غير خدا، قسم رسول خدا و تمام صحابه به غير خدا، دفاع از گفتار باطل، نهي نكردن صحابه از قسم به غير خدا و قسم حضرت موسي به غير خدا مطرح مي كند.
فصل هشتم با موضوع يزيد بن معاويه، به معرفي وي از نگاه اهل سنت مي پردازد و با بيان گوشه اي كوچك از جنايات بزرگ يزيد، او را فاقد تربيت ديني مي داند و با ادله متقن ثابت مي كند كه كافران براي جانشيني رسول خدا صلي الله عليه و آله استحقاق ندارند.
فصل نهم به بررسي قيام حسين بن علي عليه السلام اختصاص دارد كه عناويني همچون لزوم خروج بر حاكم ظالم، سخن امام حسين تأييد كننده كلام پيامبر، حكم پيروي از حاكم فاسق، خروج بر حاكم فاسق، برترين جهاد نزد رسول خدا و ... در اين فصل مطرح شده است.
فصل پاياني اثر به عزاداري براي امام حسين عليه السلام اختصاص دارد كه گريه و عزاداري در قرآن، عزاداري و گريه در سنت، بدعت شمردن عزاداري، مرثيه خواني براي مردگان، حرام بودن عزاداري و عزاداري جمادات در شهادت حسين بن علي عليه السلام برخي از مطالب آن است.
گفتني است، مؤسسه فرهنگي هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، كتاب صدها پرسش از وهابيت تأليف محمدعلي حسين زاده را در قطع وزيري، 384 صفحه، شمارگان 1000 نسخه منتشر كرده است.


| شناسه مطلب: 68581




مشعر كتاب وهابيت



نظرات کاربران