یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان

یاداشت حجی همراه عزت و امنیت در انتظار ایرانیان

حج ابراهیمی نماد توحید و خدا پرستی ونفی شرک و بت پرستی بوده و یکی از ارکان اصلی دین اسلام به شمار می رود که تقویت آن تأکید دین، رهبر و مراجع عظام تقلید است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، فريضه الهي و بزرگ حج به مثابه يك حركت عظيم ديني همواره چشم جهانيان و كينه توزان را خيره كرده و نشان گر اوج قدرت اسلام در همه زمينه ها به شمار رفته است تا جايي كه نظام پادشاهي حاكم بر كشور عربستان نيز نتوانسته جلوي اين حركت بزرگ را بگيرد.
حجي كه خداوند براي احياي آن دستور مي دهد كه ابراهيم خليل از ساليان قبل از بازسازي كعبه، فرسنگ ها راه را بپيمايد و همسرش هاجر و فرزندش اسماعيل را در بياباني بي آب و علف تنها بگذارد تا مبنا و منشأيي باشد براي ساختن فرهنگ بزرگ خدايي و خداپرستي.
در قرآن كتاب بزرگ آسماني مسلمانان نيز بر وجوب حج و عمره براي كساني كه توان آن را دارند تأكيد شده است و حج و خانه كعبه نماد توحيد، خدا پرستي، نفي شرك و بت پرستي، انسانيت و حقيقت خواهي دانسته شده است و به همين جهت براي هر فرد مسلماني كه توان و استطاعت اين واجب الهي را دارد واجب است حداقل يك بار در عمر خود به اين سفر مشرف شده و قلب خود را غيرخدا خالي كند.
يكي از مسائلي كه در حج دو سال پيش قلب انسانيت را جريحه دار كرد حادثه مرگ بار منا بود كه در طي آن چندين هزار نفر از مسلمانان و حاجيان خداي جوي در جريان انجامبر تاريخ حج و زيارت خواهد ماند.
اما امر مهم ديگري كه در اين فضاي تيره و تار پيش آمده فعاليت كساني است كه مي خواند از اين آب گل آلود به نفع خود ماهي بگيرند و با قرار گرفتن در جايگاه مفتي شيعه فتوا به عدم استطاعت كساني بدهند كه از نظر مالي و سلامت مشكلي براي رفتن به حج رفتن ندارند و مسأله ناامني را در اين مسأله مطرح كنند؛ گويا اين افراد از مراجع بزرگ تقليد نيز فهم و درك بيشتري دارند.
بله جمهوري اسلامي ايران هيچگاه اعمال حكومت آل سعود را فراموش نكرده و موضع گيري ها صريحي در برابر آن داشته است ولي اين مسائل كه همواره از ساليان گذشته در فضاي سياسي كشور ما حاكم بوده است نبايد و نمي تواند جلوي وجوب حج را بگيرد.
مگر در دوران حكومت عباسي نبودند مردماني كه براي زنده ماندن حركت حسيني كه ضامن بقاي اسلام به شمار مي رود با وجود منع شديد حكومت از زيارت سرور و سالار شهيدان از جان و مال خود براي احياي فرهنگ حسيني گذشتند و تأكيد كردند كه خون حسين(ع) هميشه در شاهرگ بشر مسلمان در جريان خواهد بود.
امروز نيز جريان منحط و منحرف داعش نيز كه خود ريشه در تفكر سلفي و تكفيري دارد يكي از مناطق اصلي قدرت و سيطره خود را كشور عراق مي داند و بيش از 3 سال است كه در مناطق مختلف اين كشور تسلط پيدا كرده كه البته در ماه هاي اخير با تلاش ارتش عراق مناطق زيادي از دست آنها بازپس گرفته شده است ولي مسأله مهم آن است كه شيعيان، مسلمانان و بويژه مردم كشور ما از حضور در كشور عراق و زيارت عتبات ترديدي در دل خود راه نداده اند.
نشان بر اين مدعا حضور بيش از بيست ميليوني مردم سراسر جهان از جمله ايران در همايش بزرگ اربعين حسيني با وجود تهديدات گسترده اين گروه تكفيري است كه اتفاقا هر ساله بر تعداد آنها افزوده شده و برنامه ريزي براي حضور مردم ما در كشور عراق سخت تر از گذشته مي شود.
رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقليد نيز همواره بر حج همراه با عزت و كرامت بر مسلمانان و بويژه ايرانيان تأكيد كرده اند كه البته همين مسأله محور مذاكرات و گفت‌وگوهاي دوجانبه مسئولان حج وزيارت و طرف عربستاني بود كه چندين ماه فارغ از مباحث سياسي و قومي و مذهبي صورت پذيرفت و نتيجه آن صدور توافق نامه اي دوجانبه مبني بر تضمين امنيت و عزت ايرانيان بود.
جمهوري اسلامي ايران، با توجه ويژه بر اصل حفظ كرامت، عزت و امنيت چندين ماه تلاش ويژه خود را براي راه اندازي اين واجب بزرگ الهي به كار گرفته و تلاش مي كند كه زائران و علاقه مندان حضور در سرزمين وحي در كمال سلامتي و امنيت اين واجب بزرگ الهي را انجان داده و به كشور عزيزمان بازگردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران