اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد

اولین مصحف جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد

اولین قرآن چاپ شده (مصحف) در جهان اسلام ویژه کودک و نوجوان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، مراسم رونمايي از نخستين قرآن چاپ شده ويژه كودكان و نوجوانان و حافظان قرآن روز چهارشنبه با حضور مبتكر آن و جمعي از قرآن دوستان در سراي اهل قلم برگزار شد. در اين نشست اكرم عزتي قادريان مبتكر اين قرآن در توضيح ويژگي هاي اين مصحف اظهار كرد: اشتياق عمومي كودكان به قرآن ارتباط زيادي با شيوه نگارش و علامت گذاري آن دارد از اين رو انتشارات بيان مهربان اقدام به چاپ اين مصحف براي قرائت آسان كودكان كرد. عزتي قادريان با بيان اينكه فونت اين مصحف، فونت كودك قرآني است كه براي اولين بار در جهان براي اين گروه سني استفاده شده است، ادامه داد: شيوه نگارش، علامت گذاري و تفكيك كلمات اين مصحف به گونه اي است كه هر فرد مبتدي مي تواند با كمترين غلط آن را قرائت كند هرچند بي ترجمه بودن اين قرآن از ديگر عوامل حفظ آسان و مناسب آن به شمار مي رود. اين قرآن 604 صفحه اي در قطع رقعي و در شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است و هر صفحه آن، 15 خط دارد.
** استقبال از مصحف ويژه كودك و نوجوان در نمايشگاه قرآن عزتي قادريان به استقبال از اين قرآن در بيست و پنجمين نمايشگاه قرآن اشاره كرد و گفت: بهاي اين مصحف 350 هزار ريال است كه با تخفيف 40درصدي در نمايشگاه قرآن به قيمت 200 هزار ريال عرضه مي شود. به گفته وي، طرح جلد اين مصحف در نوع خود بي نظير و طراح آن مسعود نجابتي است.
** قرآن ويژه كودكان و نوجوانان، بدون ترجمه است يك فعال قرآني نيز در اين آيين رونمايي گفت: اين مصحف فاقد معني و ترجمه است زيرا ترجمه باعث شلوغي صفحه و پرت شدن حواس كودكان مي شود. مريم السادات سيد آقا مدني افزود: اين نوع قرآن زمينه را براي آموزش قرائت، تجويد و دوره هاي بعدي آموزش قرآن فراهم كرده است هر چند نوع نگارش آن باعث مي شود تا افراد تصور نكنند بايد حتما از سنين خاص شروع به خواندن قرآن كنند. به گفته وي، اين مصحف در جشنواره آثار قرآني «شميم وحي » به دليل تفكيك عبارات، برگزيده شد.
** بهترين فونت در اين مصحف به كار رفته است فرشته معماريان مدرس قرآن نيز در اين مراسم گفت: از آنجا كه ميل به خواندن قرآن بايد از دوران كودكي آغاز شود، اين مصحف مي تواند انگيزه و شور و اشتياقي را در افراد ايجاد كند از اين رو فونت آن همان فونتي است كه در كتاب هاي درسي به چشم مي خورد و چشم دانش آموزان با آن آشناست. وي با اشاره به فاصله گذاري خطوط اين مصحف افزود: رعايت اين مساله باعث شده تا اعراب روي حرف خاص قرار گيرد و فشردگي آن فرد را براي خواندن با مشكل روبرو نكند. معماريان توضيح داد: رنگ طوسي حروف ناخوانا از ديگر ويژگي هاي اين قرآن است كه باعث مي شود، كودكان بدون اينكه اين حروف را آموخته باشند و بدون دانستن قواعد خاص بتوانند اين قرآن را قرائت كنند. به گفته وي، خواندن قرآن توسط كودكان با اين مصحف آنها را سر شوق مي آورد زيرا ديگر مجبور نخواهند بود از قرآن هايي با خط هاي بسيار دشوار مانند عثمان طاها استفاده كنند. اين مدرس قرآن درباره نداشتن ترجمه اين اثر نيز اظهار داشت: آشنايي با همه كتاب ها از خواندن آغاز مي شود و از آنجا كه قران كلام الهي است بر خواندن آن تاكيد شده از اين رو حتي بدون معنا بودن اين قرآن داراي آثار تربيتي است و ياد خداوند را به همراه مي آورد. وي افزود: اينكه اين قرآن فاقد معناست به اين معنا نيست كه نيازي به دانستن معني آن وجود ندارد، ‌هدف اصلي از قرائت قرآن درك مفهوم و عمل به آن است اما ترجيح داده شد براي شروع، قرآني چاپ شود كه خلوت بوده و اعتماد به نفس بيشتري در بچه ها ايجاد كند. به گفته معماريان، در آينده ترجمه اين قرآن نيز منتشر خواهد شد.


| شناسه مطلب: 68604




قرآن



نظرات کاربران