اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد

اولین همایش آموزشی زائرین حج 96 شهرستان یزد برگزار شد


همایش آموزشی اسرار و معارف حج زائرین تمتع96 شهرستان یزد با حضور زائرین اعزامی در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين مير رحيمي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان يزد درسخناني هدف از برگزاري همايش اسرار و معارف حج را كه با حضور زائران 10 كاروان شهرستان يزد در مسجد روضه محمديه (حظيره) برگزار شد بيان اسرار و معارف حج ذكر كرد و توصيه هاي لازم را به حجاج ارائه داد.
وي از زائران خواست تا در برنامه هاي آموزشي كاروانها حضور جدي داشته و با آگاهي كامل به اين سفر معنوي مشرف شوند. حجت الاسلام والمسلمين مير رحيمي از زائران ايراني بعنوان سفيراني ياد كرد كه در سرزمين وحي اعمال و رفتار اسلامي را به نمايش گذاشته و قوانين كشور ميزبان را محترم مي شمارند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان يزد يادآور شد كه امنيت زائران طبق توافق نامه امضا شده با عربستان تامين شده است.
در ادامه اين همايش حجت الااسلام و المسلمين مدرسي از روحانيون استان يزد در خصوص فلسفه و مناسك حج با استناد به آيات قران و احاديث به ايراد سخن پرداخت.
وي افزود: در قرآن حدود سي آيه در مورد حج آمده است و حج جايگاه و عظمت خاصي در قرآن دارد.
وي با ذكر حديثي از امام جعفر صادق (ع) در باره جايگاه حج افزود: انسان در سفر حج براي مدت طولاني از خانواده و وطن خود جدا شده و به عبات مشغول مي شود.
وي با اشاره به اينكه سفر حج براي كسب مال و تجارت نيست و هيچ عبادتي جايگزين آن نميگردد ، ادامه داد: هيچ فريضه اي معادل حج نبوده بلكه همه فرايض درحج خلاصه شده اند، حج داراي جايگاه رفيعي است كه بايستي با نظر قرآن بدان عمل كرد و همه انبيا الهي حج انجام داده اند و حج يك فريضه بين ادياني است.
وي در پايان ياد آور شد: حضرت امير المومنين (ع) در خطبه 192 نهج البلاغه عظمت اين سفر الهي را بيان كرده است .
در پايان اين مراسم حجت الااسلام طباطبائي استاد دانشگاه در مورد سفر حج و اهميت آن مطالبي را بيان و به زائران توصيه كرد با توجه به اينكه به سفري اعزام مي شوند كه جا پاي حضرت ابراهيم ، اسماعيل و هاجر (ع) مي گذارند قدر خود را بدانيد.
وي افزود: خانه كعبه عظمت فراوان دارد و هرگز تعطيل و خالي از طواف كننده نبوده است لذا با قلبي سليم وارد سرزمين وحي شده و حج را بجا آوريد.
وي در ادامه يكي از نمادهاي مهم كعبه يعني مقام ابراهيم را براي زائرين تشريح كرد و افزود: حضرت ابراهيم (ع) با چه سختي هائي خانه خدا را بنا كرد و وقتي كه كار تمام شد بر سنگي كه براي ساخت ديوارهاي كعبه از آن استفاده ميكرد قرار گرفت و گفت ربنا تقبل منا خدايا از ما قبول فرما. به اذن پروردگار اثر پاي ابراهيم در آن سنگ باقي ماند و آن سنگ آبرو و قداست پيدا كرد و مقام ابراهيم ناميده شد و همه حجاج بايستي نماز طواف خود را پشت آن بجا آورند، سپس وي از همان مكان همه انسانها را بسوي حج و خانه خدا فرا خواند و از خداوند درخواست كرد او و پسرش را مسلمان قرار دهد تا تسليم فرمان خدا باشند و از نسل شان پيامبري دين الهي را گسترش دهد .


| شناسه مطلب: 68636




همايش يزد حج 96



نظرات کاربران