رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال
رئیس سازمان حج‌ و زیارت

افزایش ٣٥درصدی سهمیه زائران ایرانی در حج امسال

رئیس سازمان حج و زیارت در گردهمایی منطقه‌ای کارگزاران حج تمتع استان‌های قزوین و زنجان گفت: امسال 500 هزار نفر به ظرفیت حجاج کشورهای مختلف افزوده‌ شده است و این درحالی‌که است که نزدیک به 35 درصد نیز به ظرفیت حجاج ایرانی اضافه‌شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، گردهمايي منطقه اي كارگزاران حج تمتع 96 قزوين و زنجان عصر روز شنبه با حضور معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت، معاونين و مديران ستادي ، مديران و عوامل اجرايي حج تمتع 96 استانهاي قزوين و زنجان در سالن اجتماعات مديريت حج و زيارت قزوين برگزار شد.
در اين گردهمايي پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا.. مجيد و پخش سرود ملي، عليرضا كلانتري مدير حج و زيارت استان قزوين ضمن خوش آمدگويي به ميهمانان و تبريك ميلاد باسعادت حضرت امام حسن(ع)، آمار مختصري از وضعيت كاروانهاي حج تمتع استان قزوين ارائه كرد.
در ادامه حميد محمدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت ضمن محكوم نمودن حوادث تروريستي اخير تهران بيان داشت: حج امسال با توجه به ويژگي خاص آن با حج سالهاي گذشته متفاوت بوده و مديران و عوامل كاروانها بايستي با آمادگي كامل و شركت در جلسات، زائرين را نسبت به شرايط خاص حج سال‌جاري آگاه نمايند.
وي ضمن ارائه آمار ثبت نام كنندگان كاروانها در كشور اظهار داشت: اكثر استانها ظرفيت ثبت نامي آنان كامل شده و فقط برخي از استانها داراي تعداد محدودي ظرفيت خالي بوده كه انشا الله ظرف چند روز آينده تكميل خواهد شد.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص آماده نمودن امكانات تشرف زائرين در عربستان بيان كرد: كشور عربستان با تامين شروط اساسي ايران منجمله امنيت زائرين بستر حضور زائرين در سالجاري را فراهم نمود و با توجه به زمان اندك تا اعزام زائرين، با تلاش همكاران، تمامي هتلهاي مكه و مدينه اجاره شده و مشكلي بابت مسكن وجود ندارد.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص وقوف زائرين در عرفات، مشعر و منا افزود: با توجه به گرماي طاقت فرساي كشور عربستان در فصل تابستان در حج سالجاري از چادرهاي با ارتفاع زياد و محصور و همچنين استفاده از كولرهاي گازي در اين چادرها گام موثري در ارتقاي رفاه زائرين برداشته شده است.
محمدي وظايف مديران و عوامل حج سالجاري را خطير برشمرده و بيان داشت: مديران پرچمدار كاروان هستند و ايشان بايستي طبق دستورالعلمل‌هاي ارسالي از سازمان كه حاصل زحمات كارشناسان و دست اندركاران باتجربه است اقدام نموده و در جلسات آموزشي تمام نكات لازم را به زائرين گوشزد نموده و آنان را كه اكثراً براي بار اول به اين سفر مشرف مي‌شوند و آشنايي كافي در اين خصوص ندارند توجيه نموده تا مشكلي براي زائرين پيش نيايد.
رئيس سازمان حج و زيارت بابيان اينكه در طرح توسعه مسجدالنبي بخشي از هتل هاي موجود مدينه تخريب شده است، افزود: با توجه به كاهش مدت اقامت زائرين از 6 به 5 شب در مدينه لازم است مديران كاروان ها وضعيت متفاوت هتل‌ها و اينكه اين هتلها از نظر امكانات همانند هتلهاي مكه نيستند توضيحات لازم را براي حجاج ارائه دهند.
وي در خصوص قيمت تمام شده حج افزود: با توجه به بالا رفتن قيمت ارز در سالجاري هزينه تمام شده حج نسبت به سال 94 كاهش نيز داشته است .
محمدي با بيان اينكه رعايت قوانين و مقررات كشور عربستان براي تمام كشورهاي اسلامي الزامي مي‌باشد، افزود: مقررات كشور عربستان اعم از انگشت نگاري، رعايت نوبت در فرودگاهها و قبرستان بقيع و ساير اماكن زيارتي براي تمام كشورها اعمال مي‌شود و اين مقررات مخصوص كشور ايران نيست و مديران كاروانها لازم است در جلسات آموزشي اين نكات را به حجاج گوشزد نموده تا از ايجاد حساسيت و ساير مشكلات بين حجاج و عوامل سعودي جلوگيري بعمل آيد.
وي در خصوص انگشت نگاري از زائرين در فرودگاههاي كشور عربستان افزود: با پيگيري و قول مساعد وزير حج عربستان كار انگشت نگاري زائرين در داخل كشور انجام و براي مسئولين عربستان ارسال مي‌گردد كه با اجراي اين طرح زائرين در فرودگاهها معطل انگشت نگاري نمي‌شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت با ابراز اميدواري از اينكه با برنامه ريزي هاي انجام شده , در حج امسال خدمات خوبي به حجاج ارايه شود، بيان كرد: امسال 500 هزار نفر به ظرفيت حجاج كشورهاي مختلف افزوده‌ شده است و اين درحالي‌كه است كه نزديك به 35 درصد نيز به ظرفيت حجاج ايراني اضافه‌شده است.
محمدي با بيان اينكه در تفاهم‌نامه امضاشده بين ايران و عربستان موضوع امنيت به‌صراحت آمده است، تصريح كرد: حجاج بايد با حضور جدي جلسات توجيهي و آموزشي با شرايط موسم حج كاملا آشنا شوند.
وي در خصوص تهيه مچ‌بند براي زائرين بيان داشت: با توجه به اينكه كشورهايي همانند مالزي از اين مچ‌بندها براي زائرينشان استفاده مي‌نمايند سازمان حج و زيارت نيز به علت بالا بودن سن زائران، علاوه بر كارت شناسايي، اطلاعات زائران را در مچ‌بندهايي كه از سوي مجموعه‌هاي داخلي كشور و با استفاده از مواد غيرحساسيت زا تهيه‌شده، جمع‌آوري مي‌نمايند كه اين امر كمك موثري در ارائه خدمات راهنمايي و امدادي علي الخصوص در زماني كه زائري مفقود مي‌گردد به حجاج مي‌نمايد.
در بخش پاياني گردهمايي منطقه‌اي كارگزاران حج تمتع سال 96 مديران، معاونان و عوامل اجرايي كاروان‌هاي قزوين و زنجان ، معاونين و مديران سازمان حج و زيارت در قالب برنامه پرسش و پاسخ به سوالات كارگزاران حج سالجاري در حوزه‌هاي مختلف پاسخ دادند.


| شناسه مطلب: 68641




حميد محمدي حج 96



نظرات کاربران