یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند

یک هزار و ۷۰۰ نفر از بیرجند عازح حج می‌شوند

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی بااشاره به اقدامات انجام شده از سال ۹۴ تاکنون گفت: برای نخستین بار پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام می‌شود.

هادي سلامي در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاين در بيرجند اظهار داشت: در حال حاضرفرودگاه بيرجند به عنوان ايستگاه پروازي حج تمتع پذيرفته شده و امسال پروازهاي حج تمتع از فرودگاه بيرجند انجام مي شود.
وي افزود: براساس اعلام سازمان حج و زيارت امسال يك هزار و ۷۰۰ نفر زائر در قالب ۱۲ كاروان زيارتي از فرودگاه بين المللي بيرجند به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان جنوبي با بيان اينكه هنوز به طور رسمي برنامه‌اي به اين فرودگاه اعلام نشده است گفت: پروازهاي حج تمتع در حال برنامه‌ريزي براي زمان‌بندي پروازها است.
سلامي اظهار داشت: با توجه به تعداد زائران استان، پيش بيني مي‌شود از اوايل شهريور ماه امسال، زائران توسط ۶ پرواز با هواپيماهاي بدنه متوسط يا بدنه وسيع به سرزمين وحي اعزام شوند.
وي بيان كرد: فرودگاه بيرجند آمادگي كامل براي پذيرش پروازهاي حج را دارد و در سال‌هاي اخير زيرساختهاي مناسبي در اين فرودگاه مهيا و پيشرفت بسيار خوبي در حوزه‌هاي ايمني و خدماتي حاصل شده است.
مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان جنوبي با بيان اينكه زائران از اوايل مهرماه به فرودگاه بيرجند بازمي‌گردند و ديگر نياز نيست زائران مسير زميني ۴۸۰ كيلومتري ميان بيرجند و مشهد را طي دو مرحله طي كنند،
سلامي بيان كرد: نصب دستگاه‌ها و سيستم‌هاي كمك ناوبري و ارتباطي مختلف، گرفتن گواهينامه‌هاي متعدد براي فرودگاه، نصب چراغ‌هاي روشنايي باند و كنسول‌هاي برج مراقبت استريپ‌سازي و ارتقاء سطح اطلاع‌رساني و خدمات‌رساني سبب شده تا فرودگاه بيرجند از نظر ايمني و استانداردها ارتقاء يابد.
مديركل فرودگاه‌هاي استان خراسان جنوبي در باره پروازهاي بازگشت حج تمتع گفت: با همكاري ارگان‌هاي مرتبط برنامه‌ريزي مناسب براي استقبال كنندگان در فرودگاه بيرجند صورت مي گيرد.
سلامي در مورد ديگر پروازهاي فرودگاه‌هاي استان خراسان جنوبي گفت: به تازگي يك پرواز به مجموع پروازهاي فرودگاه طبس اضافه شده و هفته‌اي 3 پرواز تهران-طبس- تهران از اين فرودگاه انجام مي‌شود.
وي گفت: همچنين از ۴ تيرماه يك پرواز عصر هر سه شنبه در مسير تهران- بيرجند- تهران به پروازهاي فرودگاه بيرجند اضافه خواهد شد.


| شناسه مطلب: 68666




بيرجند خح 96



نظرات کاربران