کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد

کولیوند: آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به حجاج افزایش می‌یابد

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: به زائران حج، مسائل بهداشتی و درمانی نیز گنجانده شده و با اینکه این آموزش‌ها وجود دارد اما ناکافی است.

دكتر پيرحسين كوليوند در گفت و گو با ايسنا در مورد ضرورت آموزش به زائران در حج گفت:‌ اگر در اطلاع‌رساني ها به زائرين ، آموزش هاي لازم در خصوص مسائل پيشگيري و بهداشت استفاده شده و به آموزش اهميت بيشتري دهيم حتي هزينه‌ها هم كاهش پيدا مي‌كند.
كوليوند تصريح كرد: علت عدم استفاده زائران بيمار از تمام داروهاي تجويز شده به وي در طول مدت سفر ناشي از آموزش ناكافي به او است .
وي افزود:‌ در جلسات آموزشي به زائران حج، مسائل بهداشتي و درماني نيز گنجانده شده و با اينكه اين آموزش‌ها وجود دارد اما نا كافي است و زمان آنها بايد بيشتر شود. بايد نقش ارتباطي ميان زائر و پزشك افزايش پيدا كند و كادر سلامت در حج، بايد در زمينه مهارتهاي ارتباطي با زائر آموزش ببينند.
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در مورد ارتباط پزشكان با زائران عنوان كرد: به جرأت مي‌گويم پزشكان و كادر درماني در حج ارتباط بسيار خوبي با مراجعان برقرار مي‌كنند . كادر پزشكي حج مورد احترام اكثر زائران بوده و اغلب مراجعين به مراكز درماني در سال‌هاي گذشته معتقد بودند كه رفتار و برخورد اين گروه از عوامل اجرايي حج تحسين برانگيز است .
كوليوند اضافه كرد: همه ساله سيستم‌هاي نظارتي ما ارتباط عوامل درماني با زائرين و مراجعين را به صورت مرتب رصد مي‌كنند و حتي بخشي از ارزشيابي‌هاي نيروهاي اعزامي به حج حسن خلق و رفتار با مراجعين است.


| شناسه مطلب: 68684




سلامت حج 96



نظرات کاربران