رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی»

رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی»

همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از کتاب «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم رونمايي از كتاب «آيات قرآن در كلام و نهضت حسيني» با حضور شيخ رئيسي، قائم مقام مدير بخش موسسات غيردولتي نمايشگاه قرآن، در محل غرفه كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين حسيني در نمايشگاه قرآن برپا شد.
اين كتاب به قلم مروجي نوشته شده است. وي در اين مراسم عنوان كرد: كتاب آيات قرآن بر اساس نياز جامعه مخاطبان از زائران، مبلغان و ... در حوزه تفسير و درباره آياتي كه امام حسين(ع) از مدينه منوره شروع به تلاوت كرده بودند و مكاتباتي كه حضرت با مخاطبان داشتند، تدوين شده است.
مروجي با بيان اين مطلب افزود: اين كتاب همچنين شامل آياتي است كه سر حضرت بر نيزه تا شهر شام تلاوت كرده‌اند. اين كتاب همچنين شامل چهار فصل است كه يكي از فصل‌ها شامل تلاوت آيات در مجلس يزيد در شهر مدينه آغاز شده و تا سرزمين وحي ادامه دارد.
به گفته اين نويسنده، فصل دوم تا چهارم اين كتاب شامل آياتي كه امام حسين در مكه مكرمه و هنگام خروج از مكه تلاوت كرده‌اند، آياتي كه در ميان مسير از مكه تا كربلا تلاوت شده و آياتي كه افراد تفسير آنها را از سيدالشهدا مطالبه مي‌كردند است. فصل پاياني نيز به آياتي مربوط مي‌شود كه بر سر نيزه تلاوت شده‌اند.
مروجي با اشاره به اينكه در مجموع 40 آيه در سه بخش اين كتاب آورده شده است، گفت: بخش اول اين كتاب شامل متن آيه مورد استناد و ترجمه آنها به فارسي است. در بخش دوم شأن تلاوت آيات و اينكه چرا آيه‌اي توسط حضرت تلاوت شده بيان شده است. در بخش سوم نيز خلاصه تفسير آيات است.
وي افزود: در نگارش اين كتاب از چهار تفسير قرآن استفاده شده است كه تفسير نمونه آيت‌الله مكارم شيرازي، تفسير نور حجت‌الاسلام قرائتي، تفسير تسنيم آيت‌الله جوادي آملي و تفسير الميزان علامه طباطبايي از آن جمله است.
در پايان از اين كتاب با حضور شيخ‌رئيسي رونمايي شد.




نظرات کاربران